‘Beau Is Afraid’deki En Hileli, En Teknik Sahne

ilki ile iki film, 2018’ler kalıtsal ve 2019’lar Midsommar36 yaşındaki yönetmen Ari Aster, zeki ama yine de dayanılmaz derecede korkunç bir korku ustası olarak kendini sağlamlaştırdı. Üçüncüsü ile, Beau Korkuyor, Aster hesaplı bir şekilde en iyi olarak tanımlanan bir yöne doğru ilerledi… aslında, söylemesi zor.

Görünürde bir komedi olan film, Beau (Joaquin Phoenix) adında son derece beceriksiz bir adamın annesinin evine pikaresk bir yolculuk yapmasını konu alıyor. Ve bu, filmlerde hoş bir akşam gibi geliyorsa, pekala, hayır. Gibi New York Dergisi uygun bir şekilde açıklanmış, güzel “neredeyse dayanılmaz derecede samimi, doğrudan birinin bilinçaltına tam, kaynayan bir şekilde düşmek gibi.” Muhtemelen asla unutamayacağınız üç saat.

Filmin merkezinde, filmin tekil derecede tuhaf düz etkisini güvence altına almak için uzun bir yol kat eden, uzatılmış ve güzel bir şekilde tuhaf bir yarı animasyon sekansı var. Ormanda oynanan bir oyunu izlerken, Beau set sahnesine fırlar ve ardından saf aşk ve iğrenç terörle dolu uzun bir hayali hayat yaşayarak masal benzeri köylerde dolaşmaya devam eder. Psikolojik silah olarak işlenmiş hassas film sanatı.

Sekans, Aster’in 2018 filmlerini izledikten sonra animatör olarak işe aldığı film yapımcıları Cristóbal León ve Joaquín Cociña’nın eseridir. Kurt Evi, Şili’deki gerçek hayattaki Colonia Dignidad’dan (“Dignity Colony”) esinlenen bir stop-motion korku filmi. Aster filmi Montreal’de çekerken León ve Cociña Santiago’daki stüdyolarında çalıştılar ve görsel efekt süpervizörü Jorge Cañada Escorihuela her şeyi Londra’da birleştirdi.

Santiago’dan bir video görüşmesinde León ve Cociña, 18 aylık işbirlikleri boyunca tüm ekibin hiçbir zaman aynı odada olmadığını açıkladı. Cociña gülerek, “Ari ile New York galasında tanıştım,” diyor. Ari’nin gerçekten uzun olmadığından oldukça emindim, bu doğru. Ama Jorge gelemedi, bu yüzden Jorge’nin boyunun ne kadar olduğunu bilmiyorum.”

Yaklaşık 20 sanatçıdan oluşan bir ekiple birlikte León ve Cociña, sekansın görüntülerini oluşturmak için baş döndürücü bir dizi teknik kullandı: yeşil ekran, elle boyanmış arka planlar, gerçek boyutlu diorama benzeri setler, rotoskop animasyonu. León, “Nasıl yapıldığını tam olarak anlayamayacağınız bir şey yaratmak istedik” diyor. “Hangi öğenin çizildiğini veya hangi öğenin stop motion kullanılarak canlandırıldığını söylemek çok zor. Gerçekten yetenekli insanlarla çalışmak ve teknikleri birleştirmek için çok büyük bir laboratuvardı. Kârlı ve verimli bir laboratuvar.”

Cociña ekliyor: “Her bir sahnede, etkileşim halinde olan en az üç tekniğiniz var. Her bir sahne farklı bir savaş alanıydı.”

Cociña için en zorlayıcı unsur, “mevsimlerin her sezon üç saniye gibi bir hızla değişmesini” içerdiği için zamanın geçişini tasvir etmekti! Sekansın en büyük ilham kaynağı Oz sihirbazı, ancak o klasik filmdeki “çok uçsuz bucaksız bir manzara hissini” yakalamak, diyor León, sürekli bir zorluktu. “Ve sonra Ari, ‘Ben bir daha büyük uzay,’” diyor Cociña gülerek. “Ama bunun bir tiyatro oyunu olması gerekiyordu!” Nihayetinde Cociña, Aster’ın haklı olduğunu kabul ediyor. “Tiyatronun çarpık bir versiyonundasın. Kurgunun içindesin. Psikolojik bir derinlik içindesin.”

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*