“Bir Ejderha Gibi: Ishin!” Gerçek Bir Yakuza Oyunu

Neyse ki olmadı. Işın!Bakumatsu’nun tarihi tasviri, cesaretlendirmekle milliyetçilik ve militarizmi savunmaktan geri çekilmek arasında gidip geliyor. Aynı şekilde geçmiş Bir ejderha gibi Games, hükümet yolsuzluğu gibi çetrefilli konuların karmaşık tasvirlerini alarak ve bunları kararlı, saf yürekli bireylerin siyasi kinizmi yenme gücü hakkında daha basit mesajlara indirgeyerek belirli bakış açılarının onaylanmasından kaçındı.

Eğer Işın! Bazı hayati unsurlarda Japonya’nın faşist imparatorluğunun habercisi olan, Sakamoto ve sadık arkadaşlarının yaratmak için savaştığı hükümet biçimi veya Sakamoto’nun Shinsengumi polis teşkilatındaki kurgusal üyeliği gibi yapışkan konular hakkında güçlü kararlar vermekten çekiniyorsa, yalnızca daha öncekilerle aynı şeyi yapıyor. oyunlar.

Bununla birlikte, en önemlisi, her yerden geçen şapşal ruhu Bir ejderha gibi oyun her ikisinde de bozulmadan kalır Işın!yan hikayeleri ve ana konusu. 19. yüzyıl Kyoto’sunda dolaşan Sakamoto, şüpheli bir gruptan mochi hırsızlarını seçmek, ziyarete gelen bir savaş ağasına öğle yemeği pişirmek, yazar Natsume Soseki’nin kitaplarına isim vermesine yardım etmek ve Kendine güveni olmayan bir samuray ile çıkamayacak kadar çirkin olduğuna inandığı bir kadınla çöpçatanlık yapmak. Yerel işletmelere uğradığında, Sakamoto kendini bir udon restoranında yoğun bir mesaiye bırakabilir ya da bir tür proto-karaoke söylemek için sahneye çıkarak bir barın müşterilerini eğlendirmeye yardımcı olabilir.

Bu havadar ton, ana olay örgüsünde de ortaya çıkıyor. Diziden beklendiği gibi, “geleneksel” toplumsal cinsiyet rollerinin abartılı ifadeleri homoerotizm düzeyinde ultramaskülin kampın doruklarına ulaşan kahraman erkek karakterler sıklıkla hesaplaşır veya tartışmaları kavga ederek bitirir. (Sakamoto ile başka bir karakter arasındaki bir hamam kavgası, bu konuda öne çıkan bir dizi sunar; iki huysuz adam, çıplak yumruk dövüşü yaparak birbirlerinin ölçüsünü alır, kükrerken, homurdanırken ve boğuşurken cinsel organlarını gizleyen buhar üfler. .)

Önemli tarihsel figürlerin tasviri de benzer şekilde küstahtır. Oyun boyunca Sakamoto, siyasi gücü kontrol edenlerle karşılaşır ve çoğu zaman, isimlerin genellikle tarih kitaplarında sağlık çubuklarının üzerinde gezindiği patron savaşlarında onlarla karşı karşıya gelir.

Bu tür iyi kalpli çekicilik sendeliyor Işın!erkek kahramanlar ve kötü adamlar için karakter olarak değil, aksesuar olarak işlev gören ünlü veya başka türlü kadın tasvirleri. Bu, ne yazık ki, tüm dünyada ortak bir sorundur. Bir ejderha gibi seri, oyunun diğer özellikleri gibi.

Işın! gösterir ki Bir ejderha gibiMelodram, sosyal yorum ve bilinçsiz aptallığı şaşırtıcı derecede tutarlı bir bütün halinde birleştirme arzusu olan ruhu, neredeyse her ortama çevrilebilir, hatta yıllarca süren şiddetli siyasi çekişme ve kültürel çalkantılarla tanımlanan bir dönem kadar dıştan uyumsuz olan birine bile. Bu, yaratıcılarının ne yaptığına dair anlayışından bahseder. Bir ejderha gibi olay örgüsünde ve karakter yazımında kör noktalar gösterse bile çalışır. Ayrıca, yaklaşık yirmi yıldır düzenli olarak girişler yayınlayan ve gelecekte herhangi bir yavaşlama belirtisi göstermeyen bir dizide sınırsız yeniden icat etme potansiyelini de gösteriyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*