Tuhaf, görünüyor şimdi geri döndü, ancak iPhone’lar, Android’ler ve Samsung Galaksileri’nden önceki on yılda BlackBerry the akıllı telefon “CrackBerry” olarak adlandırıldı, çünkü tatmin edici bir şekilde tıklanan klavye düğmeleriyle şık gizmo’nun piyasada sahip olduğu, bağımlılık yapıcı gibi görünüyordu. Kim Kardashian onunkine yapıştırılmıştı. Barack Obama, özgür dünyayı kendisininkinden yönetti. Ve ünlü güvenli mesajlaşma istemcisi, uluslararası uyuşturucu çetelerinin dünya çapında iş yapmasına yardımcı oldu.
Şimdi, bu bir kalıntı. Bir de-koştu. Ya da bir karakterin dediği gibi BöğürtlenErken akıllı telefon imparatorluğunun yükselişi ve düşüşü hakkında yeni bir film olan , yalnızca “insanların iPhone’u kullanmadan önce kullandıkları şey”. Ancak bu taze, düşünceli komedinin açıkça ortaya koyduğu gibi, BlackBerry kasvetli bir uyarıcı hikayeden daha fazlasıdır. Bugün bildiğimiz şekliyle teknoloji kültürünün nasıl kök saldığının, çiçek açtığının ve asmada nasıl öldüğünün bir hikayesi.
Film, etkileyici bir başlık kartıyla açılıyor: “Aşağıdaki kurgu, Waterloo, Ontario’da gerçek insanlardan ve gerçek olaylardan esinlenmiştir.” Filmin yönetmeni ve yardımcı yazarı Matt Johnson, bunu “avukatlarımız tarafından tasarlanmış bir önek” olarak görmezden geliyor. Ancak sanatsal lisansı sağlamanın ötesinde, filmi aynı zamanda Toronto’dan yaklaşık bir buçuk saat uzaklıktaki uykulu bir kasabaya da yerleştiriyor.
Süper başarılı BlackBerry ve ana şirketi Research in Motion bölgeyi gelecek vadeden bir teknoloji merkezi olarak yenilemeden önce, Waterloo ve çevresi daha çok canlı çiftçi pazarı kültürü ve atlı arabalardaki Mennonitler ile biliniyordu.
Ne Böğürtlen yakalar, bunu bozan, kısa ömürlü bir dönemdir. rumpsringa 90’ların sonlarında ve teknoloji ve telekomünikasyonun geleceğinin gerçekten küresel olduğunu hissettiği ilk yıllarda. öyle bir dönemdi ki herhangi bir yer bir sonraki Silikon Vadisi olabilir. Bu anlamda, dünya çapında avucunuzun içinde bağlantı vaat eden itibari gadget, kelimenin tam anlamıyla bir yapılandırma aygıtıdır.
Gevşek dayalı 2016 kitabı Sinyali Kaybetmek, Böğürtlen ilk bakışta tanıdık geliyor, Sosyal ağbir şirketin patlayıcı yükselişinin tarzı draması. Nebbish mühendis Mike Lazaridis (Bu sonJay Baruchel) Jim Balsillie (Philadelphia her daim güneşlidirGlenn Howerton), tehditkar bir Harvard MBA. Bu, daha Faustvari bir mantıkla desteklenen karşılıklı bir çıkar evliliği.
Lazaridis’in mevcut kablosuz altyapıyı kullanma yeteneği ve Balsillie’nin toplantı odası siyasetine hakimiyeti ile ikili, modern akıllı telefonu icat etti ve kurnazca pazarladı. Komik bir montajda, Howerton’dan Balsillie, satış ekibini (onlara kendi deyimiyle “Ölü gözlü aptal herifler”) aktörler olarak yeniden biçimlendiriyor ve dikkat çekmek amacıyla onları BlackBerry’lerinde yüksek sesle konuşmaları için şık restoranlara ve özel kulüplere gönderiyor. cihaz. “Cep telefonu değil,” diye ısrar ediyor. “Bu bir statü sembolü.”
Balsillie, cihazın çekiciliğini bir sınıf go-go C-suite yaraklarına – ve eski tarihli iş sözleşmelerine ve SEC ile kedi-fare oynamaya ve genellikle fazla söz verip yetersiz teslim etmeye – istekliyken Lazaridis’in kafası daha çok kaçıklarla meşgul -ve-takıntılı bir şekilde değerli bir ürün tasarlama cıvataları. Sloganı: “‘Yeterince iyi’ insanlığın düşmanıdır.” Baruchel için (büyük bir isteksizlikle kendi eski BlackBerry’sinden sadece iki yıl önce vazgeçmişti), film “diğer ustalara borçlu kalacak kadar büyüdüğünde” ne olacağına dair bir uyarı niteliğinde.
Balsillie ise (“top, Olumsuz saçma sapanLazaridis’in omzundaki kurumsal şeytan, doğası gereği daha iyi veya en azından daha geek olan melekler, uzun süredir arkadaşı ve kurucu ortağı Doug Fregin tarafından temsil ediliyor. Johnson’ın hayal ettiği (ve oynadığı) gibi Doug, geniş ön cam gözlükleri ve David Foster Wallace kafa bandı takan hiperaktif bir serseri. Wi-Fi sinyallerini Güç ile karşılaştırır. Yıldız Savaşlarıiş yemeklerini cırt cırtlı bir Teenage Mutant Ninja Turtles cüzdanından çekilen nakit parayla öder ve “Glengarry Glen Ross” bir fiil olarak.
Johnson için popüler kültür bir tür lingua franca’dır. Kült web dizisi Viceland durum komedisine dönüştü Gösteri Grubu Nirvannareferanslar ve uzun saygılarla dolu: Criterion Collection’a, Nintendo’nun Çarşamba günü Wii Shop’una, 1995 filminde bir Prodigy pistine ayarlanan paten sekansı Bilgisayar korsanları. Ancak bir pop ansiklopedisinden daha fazlası olan Johnson, aynı zamanda nerd patolojisinin usta bir araştırmacısıdır. 2013’teki ilk uzun metrajlı filminde kirlilerbir öğrenci filmi yapma himayesinde bir okul saldırısı planlayarak zorbalarından intikam alan yabancılaşmış bir lise öğrencisini oynuyor. hakkında bir okul çekimi. “Okul atış komedisi” zor bir satış. Ancak Johnson şevk, mizah ve hatırı sayılır bir zeka ile önermeye kendini adadı ve bazı salakça savunma mekanizmalarının (pop kültürü takıntılılığından ironiye kadar) nasıl tamamen psikopatiye dönüşebileceğini ortaya çıkardı.
Bir yanıt bırakın