Candela’nın C-8’i Uçan Bir Tekne

Candela C-8 C-Pod.

Candela’nın izniyle

Bu tür bir verimlilik ve yenilikçi mekanik, doğal olarak performansı yönlendirir. Tekne yaklaşık 16 deniz miline çıktığında (bu, siz kara avcıları için 18 mil), havalanır ve altındaki hidrofiller tarafından desteklenen büyük kısmı sudan çıkar. Gemi düzleşiyor ve siz dalgaların üzerinde süzülüyorsunuz, geride ancak bir tutam iz bırakıyorsunuz. Ve teknenin büyük kısmı sudan çıktığında, sürtünme o kadar az olur. Sonuç, geleneksel bir tekneden çok bir hoverkraft gibi hissettiriyor.

Geçen yıl Candela, yolcuları Stockholm’de işe gidip gelirken yönlendirecek benzer bir “uçan” feribotu duyurduğunda dalgalar yarattı (üzgünüm, ama burada denizcilikle ilgili kelime oyunlarını abartmak zorundayım). Bu pilot programın bu yılın sonlarında başlaması planlanıyor. Bu arada, Candela çok daha hareketli deniz taşıtını piyasaya sürme sürecinde. Candela, Ocak ayında CES’te C-8’i sergiledi ve ilk parti siparişlerini üretiyor. Onları önümüzdeki birkaç hafta içinde göndermeyi planladığını söylüyor.

C-8, 28 fit uzunluğunda (8,5 metre) ve 1.750 kilogram veya kabaca 3.900 pound ağırlığındadır. Vakumlu gövdeden sandalyelere kadar neredeyse tüm yapı, ağırlığın benzer teknelerden önemli ölçüde daha az olmasını sağlamak için karbon fiberden yapılmıştır.

Sekiz kişi oturabilir, ancak omuz omuza toplanmaktan hoşlanmıyorsanız, belki beş veya daha fazla rahat. Direksiyon simidinin hemen üzerindeki konsola Tesla benzeri bir dokunmatik ekran paneli yerleştirilmiştir ve navigasyon rehberliği, bir hız göstergesi ve çeşitli aydınlatma ve motor kontrolleri sağlar. Küçük bir ön merdiven, teknenin pruvasına erişmenizi sağlar. Aynı zamanda bir kapak olarak da kullanılabilir, tüm birim yukarı doğru sallanarak altındaki bir kapağı ortaya çıkarır. Güvertenin altında yataklar, ışıklar ve ortada bir klozet bulunan eksiksiz bir kabin var. Candela, kabinde iki yetişkin ve iki çocuğun kalabileceğini ama birbirinizden gerçekten hoşlanmanız gerektiğini söylüyor.

Üst Düzey, Yüksek Testosteron

C-8 oldukça lüks bir gemidir. 390.000 dolara mal oluyor ve sık sık tembel bir şekilde denizin Tesla’sı olarak anılıyor. Şimdiye kadar müşteri kitlesi muhtemelen beklediğiniz kişilerdir: zengin erkek Tesla sahiplerinden varlıklı erkek girişimcilere kadar herkes. Şimdiye kadar Candela, C-8 sürat teknelerinden yaklaşık 150 tane sattı. Bu müşterilerin sadece ikisi kadındı.

Körfezdeki demom birkaç saat sürüyor. Candela’nın ABD’deki CEO’su Tanguy de Lamotte, çoğu için dümenin kaptanı. Suyun üzerinde düzgün, akıcı kavisler çizerek ilerliyor ve fotoğrafçıların arka planda San Francisco simge yapılarıyla çarpıcı çekimler ve insansız hava aracı çekimleri yapabilmeleri için bizi dikkatlice sıralıyor. Sonunda, C-8’i belki 15 dakika kadar sürüyorum. Genel olarak, pilotluk yapmak çok kolay (kuşkusuz, onu sakin bir günde test ediyorum, bu nedenle dalgalanma zaten minimum düzeyde). Gazı ayarlamak için bir kolu ileri doğru itin ve direksiyonu dümendeki küçük bir tekerlekle yönlendirin. C-8’in en yüksek hızı 30 deniz mili (35 mph) ile sınırlıdır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*