Uzmanlar, sanal alanları dijital varlıklardan ayırdığı için bu yasağın Çin metaverse’sinin geliştirilmesine giden yolu belirlemeye yardımcı olduğunu söylüyor. “Önemli fark [in the metaverse] Çin merkezli araştırma şirketi Plenum’un ortağı Zhengyuan Bo, Çin ile dünyanın geri kalanı arasında yoğun bir şekilde merkezi bir şekilde düzenlenmiş olacağını söylüyor. “Ve büyüme için yalnızca sınırlı bir alan var. [digital assets] para kazanmak için.”
Hükümetin çökerttiği sadece kripto değil. Batı’daki metaverse’nin bir ayağını oluşturan oyun da tepeden baskı altına girdi. Gençlerin çevrimiçi oyunlara bağımlı hale geleceğine dair korkular arasında, devlet medyası sektörü “manevi afyon” olarak adlandırdı. 2018 ile 2022 arasında hükümet, yeni oyunlar için lisans verilmesini toplamda 17 ay süreyle dondurdu ve 2021’de reşit olmayanları haftada üç saat oyun oynama süresiyle sınırladı.
Ancak hükümet, ekonomiye doğrudan faydalı olabileceğini düşündüğü meta evrenin parçalarını desteklemeye istekli. Dijital ikizler, 2021’den 2025’e kadar ulusal gündemi belirleyen muazzam ekonomik strateji belgesi olan Pekin’in 14. sanal gerçeklik endüstrisini 350 milyar yuan’a (51 milyar $) çıkardı.
Üst düzey plan, göze yakın görüntüleme (görüntüleri kullanıcının gözüne yansıtmanın bir yolu); işleme (2B veya 3B modelleri gerçekçi görüntülere dönüştürme), duyusal etkileşim ve ağ geçişi.
Ancak hükümetin desteği şartlı; Pekin, metaverse teknolojisinin Çin için ne yapacağına dair bir vizyona sahip. Bu, insanların sosyalleşebileceği, çalışabileceği ve oynayabileceği sanal bir dünya yerine meta evrenin Çin’in fiziksel ekonomisine hizmet etmesi gerektiği anlamına geliyor.
Şirketin Şanghay’daki Zhangjiang Hi-Tech Park’taki genel merkezinden konuşan HiAR’ın pazarlama direktörü Siri Chen, “Mevcut aşamada herkes eğitim, tıp, seyahat ve endüstriyel gelişimden endüstriyel uygulamaları vurguluyor” diyor. WIRED için bir demoda, bir HiAR çalışanı bir HiAR kulaklığında fabrika işçisi gibi davrandı ve uzaktan bir valfi tamir etmesi istendi.
Metaverse ile ilgili diğer şirketler, hükümetten yatırım beklentisiyle döndü. Şangay merkezli dijital ikiz şirketi Digitwin Technologies’in kurucu ortağı ve CTO’su Eric Liu için, 14. , diyor.
Çin hükümetinin meta evrenini şekillendirme arzusu kapsamını sınırlayabilirken, devlet desteği, trendlerden büyük bir hızla uzaklaşan, kötü şöhretli kararsız teknoloji sektörünün kurbanı olmayacağı anlamına gelebilir. Girişimler genellikle “bir kasırganın ortasında” olmaya çalışır, yani patlayıcı büyüme potansiyeline sahip doğru trend.
VR şirketi VeeR’nin kurucu ortağı Jingshu Chen, “Çin’de herhangi bir şey vızıldadığında, şirketlerin uzaya akın ettiğini görürsünüz” diyor. “Bununla birlikte, büyüme beklentileri kadar hızlı olmazsa, daha fazla şirketin de dönmesi muhtemeldir.”
Bir yanıt bırakın