Williams, WIRED’e “Yaptığım ilk büyük şey için bunun çok büyük bir risk olacağını biliyordum” dedi. DC gibi bir yayıncı için bir daha yazma fırsatı yakalayıp yakalayamayacağından emin değildi, bu yüzden elinden gelenin en iyisini yapmaya ve “en büyük sıçramayı yapmaya” karar verdi. Neyse ki, yanıt olumlu oldu ve Williams güzel bir mitos inşa etme ve onu genişletme fırsatı için minnettar. Bia gibi bir karakter yaratmak “yapması doğal ve doğuştan gelen bir şeydi” diyor.
Benzer şekilde, çizgi roman yazarı Tee Franklin, çizgi romanı için arabasında notlar almaya başladığında, insanların çizgi romanlarda daha fazla Siyahi LGBTQ+ temsili görmek istediğini bilmiyordu. Bingo Aşkı. Kickstarter’da sadece birkaç gün içinde tamamen finanse edilmesini izledi.
Bingo Aşkıİlk olarak 2018’de vizyona giren , gençken birbirini bulan ve aşık olan, ancak aile üyelerinin onaylamaması nedeniyle ayrılmak zorunda kalan iki Siyah kadının hikayesidir. Daha yaşlı yetişkinler olarak yeniden bağlantı kurarlar ve birlikte yeni bir hayata başlamayı düşünürler.
Franklin, “İnsanların iki Siyah queer büyükanne hakkında okumak isteyeceğini hiç düşünmemiştim,” diyor. “Bu çok havalı.”
Temsil Neden Önemlidir?
Kesişimsel temsil, yalnızca karakterlerin daha çeşitli görünmesi ve ses çıkarması veya bir kotayı doldurması ile ilgili değildir. Temsil, önyargıların meşruiyetinin nasıl ortadan kaldırıldığıdır.
Simeon, “Her zaman ‘Temsil önemlidir ve temsil eşittir normalleşme’ derim” diyor.
Ve bu normalleşme, ülke çapında yüzlerce LGBTQ karşıtı yasanın yanı sıra “eleştirel ırk teorisi” müfredatını yasaklayan yasaların – esasen Siyahların insanlıktan çıkarılmasını ve onlara karşı ayrımcılığı kabul eden her şeyi – yasakladığı ABD’de hayati önem taşıyor.
Franklin gibi iğneleyici içerik oluşturucular, fandomların ne kadar zehirli olabileceğini de vurguluyor. İşi nedeniyle ölüm tehditleri bile aldı. Harley Quinn: Ye. Bang! Öldürmek. TurHarley Quinn ve Poison Ivy’yi karakterlerin geçmişini takip eden hiç kimseyi şaşırtmaması gereken romantik bir ilişkide bir araya getiriyor.
Franklin, “Sadece Siyah ve eşcinsel olduğum için değil, kolay bir hedefim,” diye açıklıyor. “Ama aynı zamanda engelli ve otizmliyim. Ben kolay bir kum torbasıyım.
Franklin, “çok tuhaf” yazarın masasının yanından geçerken anne babaların toplantılarda çocuklarının gözlerini nasıl koruduklarını paylaşıyor. Diğer zamanlarda, bir çocuğun çizgi romanlarından birini alıp okumaya başladığını görürdü. Paraları olmadığı için kitabı alamadılar. Franklin kitabı bedava verse bile, çocuk ebeveynlerinin bir kopya almalarına izin vermeyeceğini söylerdi.
Franklin, “İnsanların okumak istediklerini okumalarına izin verin” diyor. “Neden bu çocuklar için bu seçimleri yapıyorsun? Onlara zarar vermiyor.” Sekiz yaşındayken kimsenin onu durdurmadığını ve Stephen King’in kitaplarını okuduğunu fark etti. BT.
Siyah Queer Joy’u Bulmak Üzerine
Siyah queer silmeye yönelik sürekli girişimlere rağmen, Siyah ve queer yaratıcılar, okuyucular ve hayranlar, en sevdikleri sürükleyici kurgusal fandomlarda benzer şekilde neşe buluyor.
Kendisini “çizgi romanları seven diğer erkeklerden hoşlanan bir adam” olarak tanımlayan Simeon, televizyona, çizgi romanlara ve video oyunlarına kaçarak fanteziye derinlemesine dalmayı seviyor.
Williams, “yer kaplamak için bu alanda olduğu” için minnettar olduğunu ve hikayeler veya karakterler “tam olarak bize benzemese” bile perde arkasında daha fazla Siyah queer yaratıcısı olmasından memnun olduğunu söyledi.
Franklin, queer, Siyah ve engelli insanlar için içerik üretmeyi bırakmayacağını ve çocukların kendi yaşanmış deneyimlerini ve bakış açılarını yansıtan daha fazla içerik üretmesinden memnun olduğunu söyledi. Ayrıca, halk kütüphanelerine yönelik son saldırılar ve ülke çapında kitapları yasaklama girişimleri göz önüne alındığında, zor durumda oldukları için kütüphanecileri dua ederken ayağa kaldırdığını söyledi.
Franklin, “Tıpkı benim gibi savaşacak ve savaşmayı bırakmayacak başka insanlar da var” dedi. “Bu çok cesaret verici. Bu bana umut veriyor.”
Bir yanıt bırakın