Otomobil üreticileri yaptı elektrikli araçlarla ilgili pek çok vaat var. General Motors, Ford ve Volvo -bazıları daha iddialı- en az 2035 yılına kadar yalnızca sıfır emisyonlu otomobil satma sözü verdiler. ABD’de bunun yarısı.
Ancak ABD Çevre Koruma Dairesi tarafından bugün yayınlanan yeni bir teklif, otomobil üreticilerini elektrikle ilgili büyük konuşmalarına ve bahsi yükseltmeye zorlamakla tehdit ediyor. Ajans, elektrikli araçların 2032 yılına kadar yeni binek araç satışlarının üçte ikisini oluşturmasını ve bayilik lotlarına milyonlarca daha fazla EV göndermesini gerektireceğini hesapladığı daha sıkı emisyon standartları önerdi. Ayrıca, daha az agresif olsa da, ağır kamyonlar için standartları sağlamlaştırmak istiyor.
Çarşamba günü bir medya brifinginde, EPA yöneticisi Michael Regan, 2027’de başlayacak olan önerileri “arabalar ve kamyonlar için şimdiye kadarki en güçlü federal kirlilik standartları” olarak nitelendirdi. Yasalaşırsa, kurallar 2055 yılına kadar yaklaşık 10 milyar ton karbondioksit salınımını önleyebilir.
Yeni kirlilik kuralları, otomobil üreticilerini her yıl 2027 ile 2032 arasında sattıkları tüm araçların toplam emisyonlarının daha az olmasını sağlamaya zorlayarak işleyecek. Satışları düşürmeden bu küçülen hedeflere ulaşmak için üreticilerin daha çevreci bir araç listesi sunması gerekecek. Bu, yakıt ekonomisini artırmak, daha fazla hibrit sunmak veya hidrojen veya pille çalışan daha fazla araba piyasaya sürmek anlamına gelebilir. Tüketicilerin EV’lere yönelik artan iştahı ve otomobil üreticilerinin elektrifikasyon için ayırdıkları trilyon dolardan fazla para, daha fazla pille çalışan araba üretmenin endüstrinin emisyonları azaltmanın en kolay yolu olabileceğini gösteriyor.
Öneriler, Biden yönetiminin hava kirliliğini azaltmaya ve ülkenin sera gazı emisyonlarının dörtte birinden tek başına sorumlu olan ABD ulaşım sistemini karbondan arındırmaya yönelik en önemli adımlarından biri haline gelebilir.
İki yıl önce, iki partili bir altyapı anlaşması, ülke çapında bir EV şarj ağı oluşturmak için 7,5 milyar dolar harcadı, böylece fişle çalışan sürücüler bir gün güç bitme korkusu olmadan dolaşabilirler. Daha geçen yaz, Enflasyon Düşürme Yasası, kendi araba ve kamyon filolarını elektriklendirmeyi düşünen işletmeler için yeni teşvikler yarattı ve ABD’de pil ve elektrikli araba üreten şirketleri ödüllendiren yeni vergi kredileri başlattı.
Otomobil üreticileri, bu yeni kuralların şu anda vergi kredisi almaya hak kazanan EV’ler üretmeyi zorlaştırdığından şikayet ettiler. Ancak ABD’de yeni madenciliği, pil yapımını ve üretim projelerini teşvik ettiler; Beyaz Saray, Çin’in değil ABD’nin yönettiği küresel bir otomobil endüstrisinin fidelerini umut ediyor.
Endişeli Bilim Adamları Birliği’nde kıdemli bir araç analisti olan Dave Cooke, EPA’nın önerisinin, ABD karbon emisyonlarını azaltmaya çalışırken otomobil üreticilerinden ne beklendiğini netleştirmek için önceki politikalara dayandığını söylüyor. “Onlara havucu verdik” diyor. “İşte sopa burada.”
Bu sürücüler için ne anlama geliyor? EPA’nın zorlu yeni kuralları yürürlüğe girerse, Amerikalılar önümüzdeki on yılda bayilerde çok daha uygun fiyatlı elektrikli araçlar görmelidir.
Bir yanıt bırakın