Yaşam/çiftlik sim oyunları görünüşte bir düzine kuruş. Kahretsin, bazıları oynaması ücretsiz, bu yüzden o kadar da pahalı değiller. Yine de, ister bir AAA stüdyosundan ister bağımsız bir geliştiriciden olsun, yeni bir tanesi düştüğünde, neyin yeni olduğunu söylemek daha da zorlaşıyor. Sonra geldi Disney Dreamlight Vadisi.
Disney Dreamlight Vadisi evini arasında bir yerde yapar Hayvan geçidi ve Mouse House’dan en sevdiğiniz film. Herkesin kim olduğunu unuttuğu bir fantezi dünyası. Eşsiz sihire sahip bir ziyaretçi olarak, gizemin dibine inmeli ve tüm bu kayıp Disney karakterlerini şehre geri getirmelisiniz. Ama aynı zamanda avatarınız için yeni giysiler satın alabilir, evinizi dekore edebilir, balık tutabilir, ekin yetiştirebilirsiniz; tüm bu yaşam simülasyonu türü şeyler, farklı bir dünyaya kaçmanıza olanak tanır.
Beğenmek Rahat Koru, Rüya Işığı Vadisi sözünü alır Hayvan geçidi ve onunla koşar. Ancak bu oyunların aksine, onu sonsuza kadar ve daha da ötesini oynayabilecekmişsiniz gibi hissettiriyor.
Genel olarak, bu damardaki sim oyunları, oyuncuların herhangi bir zamanda yapabileceklerini yapay olarak sınırlar. Her zaman var bir şey yapmak (amaçsızca çukur kazmak olsa bile), ancak görevler genellikle kaynak gerektirir. Ve bunların yeniden gelişmesi zaman alıyor, bu da oyunun saatlere değil, günlere veya haftalara yayıldığı anlamına geliyor. Çoğu zaman, bu eğlencelidir. Diğer zamanlarda, sinir bozucu. Ben kendim bunu aşmak için zamanda yolculuk yapmaktan suçluyum.
Temel olarak, havamda olduğumda küçük kalbimi dışarı atabilmek ile oyunun bana nazikçe “Tamam, kumandayı bırakıp etrafta dolaşma zamanı” demesi arasındaki denge. ben genelde beğenmek kişisel olarak oyunlarda sınırlar. Ama iyi tasarlanmalarını istiyorum; aksi takdirde oyun beni kontrol etmeye çalışıyor gibi geliyor.
Daniel Cook, kreatif direktör Rahat Koru Yapımcı Spry Fox, bu sorunun çok farkında. Cook, “Memnuniyete ihtiyaç var,” diye açıklıyor. “Rahatlamak için bir fırsata ihtiyacın var.” Bir oyun bunu sizin için yapabilir. Ancak Cook’un da belirttiği gibi bazı oyunlar bağımlılık yapar ve sizi tuzağa düşürür. Bu noktada, gevşeme veya tatmin yerine bir sonraki dopamin vuruşu için oynuyorsunuz.
Ancak oyun tasarımının oyuncu seçimine yer bırakması da önemlidir. Cook, “Oyunda, birine her gün heyecan verici ve ilginç bir şey vermek istediğimiz bu günlük zevk kavramına sahibiz” diyor. Ancak Rahat Koru ayrıca o günlük zevki tamamladığınızda sizi asla kapı dışarı etmez. “Özerklik çok önemli” diye ekliyor. “İnsanların ne kadar oynayacaklarını, ne zaman oynayacaklarını ve nasıl oynayacaklarını seçmeleri gerekiyor.”
Rüya Işığı Vadisi bunu bir adım öteye taşıyor. Sırasında Rahat Koru‘nin kaynaklarının yenilenmesi birkaç gün sürebilir (meyve ağaçları, sana bakıyorum), Rüya Işığı Vadisidakikalar alır; böylece bir aradan sonra tekrar alabilir ve ertesi güne kadar beklemek yerine yapacak yeni bir işiniz olabilir. Bu, art arda oynamak ve kendi hızınızda ilerlemek arasında, macera tabanlı bir macera oyunu ile bir yaşam simülasyonu arasında mükemmel bir denge.
Bir yanıt bırakın