Elektrikli Kamyonlar İçin Şarj Aletleri Üretmek İçin Trans-Amerikan Yarışı

olduğundan daha fazla teknoloji girişimcileri için bile tipik olan Neha Palmer, geleceği tahmin etme işinde. San Francisco merkezli bir startup tek boynuzlu atı olan TeraWatt Infrastructure, gelecekte bir gün taksi operatörlerinden e-perakendecilere kadar şirketlerin büyük elektrikli kamyon, araba ve minibüs filolarına sahip olacağı ve bunları şarj edecek bir yere ihtiyaç duyacağı fikri üzerine iddiaya giriyor. Palmer’ın stratejisi, gelecekteki talebi karşılamak için şarj cihazları üretmeye nereden başlayacağını bulmaktır; bu süreç yıllar alabilir.

Gelecekte şarj etmek isteyen çok sayıda insan olacağı oldukça kesin. ABD hükümeti, yollardaki sıfır emisyonlu araç sayısında önemli bir artış gerektirecek bir değişiklik olan 2045 yılına kadar otobüs, kamyon ve kamyonet kirliliğini yarıdan fazla azaltmayı hedefliyor. ABD sera gazı emisyonlarının neredeyse yüzde 10’unu oluşturan ağır hizmet tipi, enerjiye aç kamyonlar özellikle çekici bir hedef. Ancak bu araçların çoğu üretilmeden önce altyapıya nereye yatırım yapılacağına karar vermek zordur.

TeraWatt, imar haritalarını ve otoyol kullanımına ilişkin verileri analiz eder ve Kaliforniya’nın özellikle iddialı kamyon ve kamyonet kirlilik hedefleri gibi elektrifikasyon için devlet teşviklerini izler. (Eyalet 2045’e kadar tüm sıfır emisyonlu satışları hedefliyor.) Elektrik sağlayıcılarla, büyük miktarlarda gücü – potansiyel olarak küçük bir kasabanın değerinde – bir elektrikli kamyona, sürücünün ihtiyaç duyduğu sürede beslemenin en kolay olacağı yer hakkında konuşuyor. bir sandviç ve bir kola.

Bazen seçim süreci daha organiktir. Palmer, “Köşede durduğunuzda ve trafiğin aktığını gördüğünüzde iliklerinize kadar bilirsiniz,” diyor. “Bunun iyi bir yer olduğunu biliyorsun.” TeraWatt, 19 eyalette istasyonlar inşa etti ve ayrıca California’nın Los Angeles’ın yanındaki yoğun Long Beach Limanı’nı Meksika sınırındaki El Paso, Teksas’a bağlayan yük ağırlıklı Interstate 10 boyunca yedi şarj sahası için gayrimenkul satın aldı.

TeraWatt, şirketler gelecekteki ticari kamyon, minibüs ve araba filoları için şarj istasyonlarını belirlemeye çalışırken kızışan bir arazi gaspının parçası. Bir düşünce kuruluşu olan Atlas Public Policy’ye göre, özel şirketler önümüzdeki on yıl içinde Kuzey Amerika’daki filolar ve özel araçlar için şarj altyapısı inşa etmek için 16 milyar dolardan fazla taahhütte bulundu.

TeraWatt’ın planları aynı zamanda ABD’nin Doğu Kıyısı ve Batı Kıyısı boyunca uzanan ana nakliye yollarındaki filo şarj cihazı ağlarını da içeriyor. Kamyon durağı operatörü Pilot Company, Volvo ve General Motors ile ABD genelinde binlerce kamyon şarj istasyonu kurma planlarını duyurdu ve rakibi TravelCenters of America, 2028 yılına kadar 1.000 tane kuracağını söyledi. Üç batı ABD’de dokuz kamu hizmetinden oluşan bir grup eyaletler, Interstate 5 boyunca orta ve ağır hizmet araçları için 27 şarj istasyonunun yolunu çizdi; 2021’de Portland’da bir tür test yatağı olan ilk tesis açıldı.

Hükümetler çılgınlığı yumurtluyor. Geçen yaz çıkan Enflasyon Azaltma Yasası, sıfır emisyonlu filolar ve altyapı oluşturmak için fonlar ve vergi teşvikleri sunuyor. Ve Federallerin Kaliforniya’ya ve onu takip etmek isteyen tüm eyaletlere kendi daha sıkı kamyon emisyon kurallarını belirlemeleri için özel izin vereceği bildiriliyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*