‘Going Under’ Oynayarak Teknik İşten Çıkarmalardan İyileşiyorum

Oyunun eklektik silahlarının ötesinde, daha sonra canavarların geçmiş başarısız girişimlerin hayaletleri olduğunu öğreniyoruz. Her girişim, son hamle olarak üzerinize “güven çöken” aşırı kafeinli ve beceriksiz patronlarla dolu, kendi karakterleri ve arka planı olan bir seviyeyi temsil eder. Fiverr veya TaskRabbit’e benzer bir iş girişimi olan Joblin’den, bir kripto madenciliği şirketi olan Styxxcoin’e kadar, Fizzle çalışanları için tehlikeli bir şekilde yakın olmakla sürekli dalga geçilen bir kader olan yeni bir dotcom balon patlamasının fazlasıyla ilişkilendirilebilir bir tadına sahibiz. .

Seviyeler, kurum kültürünün gerçek veya oyunlaştırılmış sonsuz çelişkilerine aşina olanlar için gizli mücevherler ve “iç şakalar” ile doludur. Gerçekten de başarısız olacak kadar büyük olan girişimlerin kalıntılarını keşfetmek, hâlâ eski işyerlerinin koridorlarında dolaşan çalışanların peşini bırakmamak küçük, karanlık bir zevke dönüşüyor.

Erken kurulan en önemli mekaniklerden biri, iş arkadaşlarınızla ilişki kurma yeteneğidir. Genelde Big Tech’e karşı olan, bizi oyunda bekleyen kötülükler konusunda önceden uyaran yorgun programcı Kara ile tanışıyoruz. Bir barista ve token ofisi Chad olan Swomp, size “bebeğim” kelimesinin bir varyasyonu olarak hitap etmeye niyetli. Düşündüğü tek şey bir sonraki büyük lezzeti keşfetmeye yönelik amansız arayışı olan Fizzle’ın inovasyon çekirdeğindeki çılgın bilim adamına bir göz atıyoruz.

Jackie oyun boyunca pasif bir rol üstlenir, sömürülen, mutsuz bir çalışan olarak, yıllardır kimsenin yapmak istemediği şirketi ayakta tutan işi, sıfır maaş notunun ötesinde yapmak zorunda kalır. Genel işyeri mücadelelerini çözmekten startup kurucusunun borç sorunlarına bir çözüm bulmaya kadar, en az etkiye sahip olan Jackie’den sürekli olarak en fazlasını yapması istenir.

Değiştirilebilirliğine ve yaptığı işe rağmen rolüne verilen değer eksikliğine sempati duymaya başladık – değiştirme gücümüzün çok fazla olduğu “büyük planın” talihsiz bir yan ürünü. Yaralanmaya hakaret eklemek için, ona iş dışında tanık olduğumuz birkaç dakika, patron kız arkadaşının canavarları öldürmek zorunda kaldığı kabuslar gördüğü için odasında geçiriliyor. Bilinçaltında bile ödenmemiş fazla mesai.

Oynarken, Jackie’nin ilişkiler geliştirdiği akıl hocalarına, hurda bir başlangıç ​​alanında çalışmanın gerçeklerine fazlasıyla aşina olan iş arkadaşlarına da sempati duymaya başlarsınız. Örneğin, herkesin Fizzle’da geçirdikleri süre boyunca çokça karşılaştığı anlaşılan zorunlu fazla mesai, “Crunch” korkunçtur, ancak herkes iyisiyle kötüsüyle kalmaya karar vermiştir. Sıra dışı karakterlerden daha fazlası, dönüşümlü akıl hocaları kadrosu, gerçek dünyadaki teknoloji işlerine yansıyan titrek bir dayanışma sağlıyor. Akıl hocaları, Jackie’nin deneyimlerini gördükleri ve tanıdıkları sorunları adlandırırlar, ancak gerçek dünyadaki akıl hocaları gibi, genellikle ona doğrudan yardım edemezler ve kendi yardıma ihtiyaçları vardır. Yine de, herkes çoğunlukla elinden gelenin en iyisini yapar.

Dövüşte, akıl hocaları bilgi verir ve temel savaş becerilerinin kilidini açmanıza yardımcı olur. Maceranıza tek başınıza başlarken, herkesin desteğiyle bitirirsiniz; bu, bir kolektif (okuma: sendika?) içinde bir araya gelen bireylerin gücünün bir kanıtıdır. Biraz sevimsiz olsa da, oyunun bu yönü, aksi takdirde oldukça rahatsız edici olan zamanlarda ve özellikle zorlu patron çatışmaları karşısında (savaşlar ve başka türlü) rahatlatıcıydı. Ayrıca, borular patladığında bile karargahın tamamen sular altında kaldığını ve HAYIR Fizzle için olumlu bir görünüm şöyle dursun, her zaman bir dans partisi düzenleyebilirsiniz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*