HBO Max, Netflix, Disney+ ve The Day Streaming Öldü

Monitör A haftalık sütun olan her şeye kendini adamış KABLOLU filmlerden memlere, TV’den Twitter’a kültür dünyası.

Mezar taşına kazınmış tarih 23 Mayıs 2023 olacak. İşte o gün, içinde “HBO” olmasa anlaşılmaz bir isme sahip bir yayın hizmeti olan HBO Max sadece Max oldu. Max haberlerinin internette trend olduğu ve Max uygulamasının bozulduğu gün, Netflix sessizce şifreleri kimin paylaşabileceğini sınırlamaya çalıştı. Akışın öldüğü gündü.

Belki de bu ifade çılgınca hiperboliktir. Ancak, akış endüstrisinde panik içinde bir dönem gibi görünen şeyin ortasında, tamamen yanlış da gelmiyor. Son üç yılda, Netflix, Disney+ ve saçma başlıklara sahip bir düzine diğer teklif gibi hizmetler, yalnızca çok sayıda seçeneğin neden olduğu abone kaybını bulmak için Covid-19’a kilitlenmiş tutsak izleyicileri kaybetti.

Gelir kaybını durdurmak için birçok kişi—Netflix, Disney+, HBO Max—reklam destekli katmanları kullanıma sundu. Bu, birkaç kişiye biraz para kazandırdı ve şirketler için nakit getirdi, ancak aynı zamanda, yayıncıların sürekli değişen şov ve film dizilerinin birçok izleyicinin paralarının karşılığında ne kazandıkları konusunda kafalarının karışmasına neden olduğu bir zamanda geldi. Uzun bir süre, bir hesaplaşma yaklaşıyormuş gibi geldi. Bu hafta geldi.

Akış pazarını yakından izleyen Omdia’nın baş analisti Sarah Henschel, bunun bir dönüm noktası olduğunu kabul ediyor. “Bu hizmetlerin birçoğunun olgunluğa ulaştığını görüyoruz, oysa son 10 yılda burası bir nevi Vahşi Batı oldu” diyor. “Hepsi artık para kazanmak zorunda oldukları ve artık dünyanın tüm içeriğini 5 dolara öylece dağıtamayacakları gerçeğiyle yüzleşmeye başlıyorlar.”

Netflix, akış oyununa ve ardından aşağıdaki gibi şovlarla orijinal içerik oyununa girdiğinden beri Kağıttan Ev, manzara değişiyor. Netflix ve Amazon gibi teknoloji şirketleri, Hollywood prodüksiyon oyununa girmek için koştururken, Hollywood’un kendisi de akışa girmek için çabaladı. Yeni oyuncular, orijinal filmler ve şovlar geliştirmek için milyonlar harcadı. Yerleşik stüdyolar kendi akış hizmetlerini (Disney+, Paramount+, Hulu) başlattı ve bu süreçte kendileri için ürettikleri içeriği geri aldı. Ofis Peacock’a gitti. Arkadaşlar (HBO) Max’e gitti.

Oyunun adı Abone Al idi. Ve işe yaradı – bir süreliğine. Ancak çok pahalıydı ve kısa süre sonra akış hizmetleri, maliyetleri telafi etmek ve müşterileri elde tutmak veya kitaplıklarından bir şeyler kaldırmak için reklam destekli seçenekler sunma ihtiyacı içinde buldu. Uzun süredir reklamlarla ilgilenen Netflix, 2022’nin sonunda reklam destekli bir katman başlattı. Batı dünyası Max’ten kayboldu ve ana şirket Warner Bros. Discovery için vergi indirimi konuşulduğu sırada üçüncü taraflara lisans aldı.

Birdenbire, cesur yeni yayın dünyası, şovların sendikasyonda zıpladığı ve küçük bir avuç oyuncunun yayının Üç Büyükleri olmak için yarıştığı (eksi gerçek yayın) eski yerleşik televizyon dünyası gibi hissettirdi. Henschel, Disney’in bu yılın sonlarında Hulu’yu Disney+’a dahil edeceğine dair bu ayın başlarında yapılan duyuruya işaret ederek, “Akış döneminin başlangıcında bir ayrıştırma vardı,” diyor. “Şimdi yeniden gruplandırma aşamasındayız.”

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*