Yapay zekanın karanlık tarafını hafifletmek için düşünebileceğimiz gerçek sınırlar konusunda bize potansiyel olarak rehberlik edebilecek bu noktaların her birine katılıyorum. ChatGPT’nin arkasındakiler gibi büyük dil modellerini eğitmek için gerekenlerin paylaşılması ve içeriklerinin LLM’lerin kullanıcılara sunduklarının bir parçası olmasını istemeyenlerin devre dışı bırakılmasına izin verilmesi gibi şeyler. Yerleşik önyargıya karşı kurallar. Birkaç dev şirketin, aldığımız tüm bilgileri hemen hemen homojenleştiren (ve parasallaştıran) bir yapay zeka grubu oluşturmasını engelleyen antitröst yasaları. Ve her şeyi bilen AI ürünleri tarafından kullanıldığı şekliyle kişisel bilgilerinizin korunması.
Ancak bu listeyi okumak, moral verici önerileri gerçek bağlayıcı kanunlara dönüştürmenin zorluğunu da vurguluyor. Beyaz Saray planındaki noktalara yakından baktığınızda, bunların yalnızca yapay zeka için değil, teknolojideki hemen hemen her şey için geçerli olduğu açıktır. Her biri ezelden beri ihlal edilmiş bir kullanıcı hakkını bünyesinde barındırıyor gibi görünüyor. Büyük teknoloji, üretken yapay zekanın adaletsiz algoritmalar, opak sistemler, kötü niyetli veri uygulamaları ve devre dışı bırakma eksikliği geliştirmesini beklemiyordu. Bu, masadaki riskler dostum ve bu sorunların yeni bir teknoloji tartışmasında gündeme getirilmesi gerçeği, yalnızca vatandaşları mevcut teknolojimizin kötü etkilerinden korumadaki başarısızlığı vurguluyor.
Altman’ın konuştuğu o Senato oturumunda, senatör üstüne senatör aynı nakaratı söyledi: İş sosyal medyayı düzenlemeye geldiğinde işi mahvettik, o yüzden yapay zekayı karıştırmayalım. Ancak daha önceki suistimalleri engellemek için kanun yapma konusunda herhangi bir zaman aşımı yoktur. En son baktığımda, ABD’de bir akıllı telefon ekranını kurcalayacak güce sahip hemen hemen herkes dahil olmak üzere milyarlarca insan hâlâ sosyal medyada, zorbalığa uğruyor, mahremiyeti tehlikeye atılıyor ve dehşete maruz kalıyor. Hiçbir şey Kongre’nin bu şirketlere karşı sertleşmesini ve her şeyden önce gizlilik yasasını geçirmesini engelleyemez.
Kongre’nin bunu yapmamış olması, bir AI tasarısının geleceği konusunda ciddi şüphe uyandırıyor. Belli düzenleyicilerin, özellikle de FTC başkanı Lina Khan’ın yeni yasaları beklememesine şaşmamalı. Mevcut yasanın, ajansına yeni AI ürünlerinin sunduğu önyargı, rekabete aykırı davranış ve mahremiyet ihlali konularını ele alması için bol miktarda yargı yetkisi sağladığını iddia ediyor.
Bu arada, yeni yasalar çıkarmanın zorluğu ve yapılması gereken işin korkunçluğu bu hafta Beyaz Saray’ın AI Haklar Bildirgesi hakkında bir güncelleme yayınladığında vurgulandı. Biden yönetiminin ulusal bir AI stratejisi bulmak için büyük bir ter döktüğünü açıkladı. Ancak görünüşe göre bu stratejideki “ulusal öncelikler” hâlâ belirlenmemiş.
Şimdi Beyaz Saray, teknoloji şirketlerinin ve diğer AI paydaşlarının – genel halkla birlikte – AI’nın yararları ve riskleri hakkında 29 soruya yanıt vermesini istiyor. Senato alt komitesi Altman ve panelist arkadaşlarından ileriye doğru bir yol önermelerini istediği gibi, yönetim şirketlerden ve halktan fikir istiyor. Beyaz Saray, bilgi talebinde “kişisel bir anlatı, yapay zeka sistemleriyle ilgili deneyimler veya teknik yasal, araştırma, politika veya bilimsel materyaller veya başka içerikler içerip içermediğine bakılmaksızın her yorumu dikkate alacağını” taahhüt ediyor. (Büyük dil modellerinden yorum istenmediğini görünce rahat bir nefes aldım, ancak bu ihmale rağmen GPT-4’ün büyük bir katkı sağlayacağına bahse girmeye hazırım.)
Bir yanıt bırakın