Fazlası var saatçilik dünyasında birkaç olası işbirliğinden daha fazlası. Bu yılki Muppets’in Oris ile ProPilot X Kermit Edition’ı üretmek için bir araya gelmesi elbette güzel bir örnek. Domino’s Pizza Rolex’te olduğu gibi, fast-food şirketinin logosu Air-King’in kadranında parıldayarak dört hafta üst üste haftalık satışlarda 25.000$’a ulaşan franchise sahiplerine verildi.
Şimdi, özellikle safir kasalarda olmak üzere malzeme deneyleri konusunda bir üne sahip olan İsviçreli üretici Hublot, Nespresso ile ortaklık kurdu – evet, kahve markası. İki ekip, hem kasasında hem de kayışında geri dönüştürülmüş alüminyum kapsüller ve kahve telvesi kullanan sınırlı sayıda üretilen bir Big Bang saati üretti.
Fotoğraf: Hublot
Başka bir İsviçre şirketi olan Nespresso, kapsüllerini başka ürünlere dönüştürme konusunda bir geçmişe sahiptir. 2016 yılında başlatılan Second Life Projesi, yıllar içinde sebze soyucuları, Victorinox çakıları ve Caran d’Ache tükenmez kalemlerini üretti. Nespresso’nun eko çabalara onay vermesinin nedeni açık. Kahve kapsülleri, filtrelenmiş kahveden daha az sera gazı üretebilir, ancak oluşturdukları atık hala büyük bir sorundur. Küresel olarak, kahve kapsülleri yaklaşık 576.000 metrik ton atığı oluşturuyor.
Hublot’un Big Bang Unico Nespresso Origin’i sadece 200 adetle sınırlı ve 24.100$ veya 25.200€’ya mal olduğu için, saatin ekolojik etkisinin minimum düzeyde olacağından şüpheleniliyor, ancak saat sahipleri yine de ek övünme haklarına sahip olacak.
42 milimetre çapındaki ve 100 metreye kadar su geçirmezlik değerine sahip kasanın yüzde 28’i geri dönüştürülmüş alüminyumdan üretilmiş ve ardından anodize edilerek çarpıcı yeşil renk elde edilmiş. Mekanizmayı barındıran kasa arkası ve hazne, geri dönüştürülmüş titanyumdan yapılmıştır.
Saat ayrıca “eko” malzemeden yapılmış bir değil iki kayışla birlikte geliyor. İlki yüzde 4,1 geri dönüştürülmüş kahve telvesi ve yüzde 8,2 geri dönüştürülmüş kauçuk içeriyor. İkincisi tamamen geri dönüştürüldü ve yüzde 5 geri dönüştürülmüş kahve telvesi ve yüzde 95 geri dönüştürülmüş polyesterden oluşan SCafé adlı bir kumaş üreten Tayvanlı şirket SingTex tarafından yapıldı. Gerçekten de görünüşe göre SCafé ilk kez bir saat kayışı yapmak için kullanılıyor. Neyse ki, Hublot’nun hızlı değiştirme, tek tıklama sistemi, iki kayış seçeneğini herhangi bir alet kullanmadan değiştirebileceğiniz anlamına gelir.
Fotoğraf: Hublot
Diğer bir nimet de, işbirliğinin takdire şayan hafif bir dokunuşla tasarlanmış olmasıdır. Nespresso’nun Master Origins Peru Organik kapsülünün rengi yemyeşilken, Nespresso’nun işin içinde olduğuna dair diğer tek görsel ipucu markanın tepeye oyulmuş “N” logosu.
Bununla birlikte, inceliğe rağmen, görünüşe göre Hublot’nun saati oluşturan yedi farklı malzemede doğru renk eşleştirmesini elde etmesi için koca bir yıllık araştırma ve geliştirme çalışması gerekti: anotlanmış alüminyum, kadran ve ibreler üzerindeki vernik, Hublot camda, kayış kauçuğunda ve Velcro kayışın kumaşında, astarında ve cırt cırtlı bandında logo çıkartması.
Parçanın iç kısımlarını araştırın ve 72 saatlik bir güç rezervine (saati durmadan takamayacağınız süre) sahip olan saate güç sağlayan Hublot’nun HUB1280 Unico otomatik kurmalı kronografını bulacaksınız.
Son olarak saatin ambalajına da dikkat edilmiş. Big Bang Unico Nespresso Origin, markanın ileriye dönük tüm Hublot parçaları için kullanılacağı varsayılan yeni Greenbox kasasıyla geliyor. Etkileyici bir şekilde menteşeleri de dahil olmak üzere tamamen meşeden üretilen kutu, çoğunlukla masif, izlenebilir ahşaptan yapılmıştır ve geri dönüştürülmüş iç kısmı çıkarılabildiği için yeniden kullanılabilir şekilde tasarlanmıştır.
Bir yanıt bırakın