İkinci El Arabanız Yakında Abonelik Ücretleriyle Gelebilir

Otomobil üreticileri, kullanılmış araba sahiplerini abonelere nasıl dönüştüreceklerini yeni yeni anlamaya başlıyor. Bugün, çoğu kullanılmış araç sahiplerine, birisi sertifikalı bir bayi aracılığıyla kullanılmış bir araç satın aldığında (ABD’de yaklaşık üçte biri) veya bu yeni araç sahibi, uygulamasını aradığında ulaşıyor. (Otomobil üreticileri, geri çağırma durumunda, yerel motorlu araç departmanları ile son derece düzenli iletişim yoluyla araç sahiplerine de ulaşır.)

General Motors sözcüsü Anna Yu, kullanılmış araba kullanan abonelerle ilgili belirli sayıları paylaşmayı reddetti, ancak “ikinci sahiplerin en sadık müşterilerimizden bazıları olduğunu” söylüyor – çünkü genellikle proaktif olarak OnStar veya Super gibi abonelik tabanlı ürünler hakkında soru sormak için iletişime geçiyorlar. Cruise, gelişmiş sürücü yardımı özelliği.

Cariad’dan Bensel, VW’nin sahip olduğu şirketin “yüksek oranda hedeflenmiş dijital kampanyaları” – yani reklamları – doğrudan sürücülerin kontrol panellerine veya uygulamalarına aktarabildiğini söylüyor. Bağlantı şimdi bazı yeni ve daha yeni ikinci el arabaların, Cariad’ın VW’nin “araçlarımızın kullanımını ve ömür boyu müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamasına” yardımcı olan verileri çekmesine de olanak sağladığını söylüyor. Başka bir deyişle, daha fazla veri, otomobil üreticilerinin hem yeni hem de kullanılmış otomobil sürücüleri için çekici daha iyi ürünler geliştirebileceği anlamına gelir ve muhtemelen bu dijital reklamların ayarlanmasına da yardımcı olur.

Otomobil üreticilerinin e-posta veya uygulama yoluyla doğrudan bağlantıya sahip olduğu kullanılmış araba sürücülerine, genellikle bir tüketiciyi araç sahipliğinin abonelik modeline bağlamayı amaçlayan ücretsiz deneme süreleri sunulur. Ancak birçok kullanılmış araba sürücüsü, özellikle de arabalarını otomobil üreticilerinin bayi kontrollü ağları aracılığıyla satın almayanlar, o kadar kolay hedef alınamıyor.

2021’de 2.000’den fazla ABD otomobil sahibiyle yapılan bir anket, veri ve analiz şirketi LexisNexis Risk Solutions’ın yerleşik bağlantıya sahip ikinci el araba sahiplerinin yüzde 83’ünün “kullanılmayan” olduğunu, yani otomobil üreticilerinin parayı masaya yatırdığını tahmin etmesine yol açtı.

LexisNexis, 2021’den beri otomobil üreticilerinin kullanılmış araba sahiplerini kökten kazımasına yardımcı olmayı amaçlayan Sahip Kontrolü adlı bir hizmet sunuyor. Şirketin otomotiv ürünleri başkanı Dave Nemtuda, bir arabanın ne zaman yeni bir sahibi olduğunu ve tersine, bir kişinin yeni bir arabası olduğunu belirlemek için “farklı veri kümelerini” birbirine bağlayabilir. Şirket, hangi otomobil üreticilerinin Sahip Kontrolü kullandığını açıklamayacak, ancak küresel otomobil pazarının yüzde 65’ini oluşturan şirketlerin hizmet hakkında test yaptığını veya tartıştığını söylüyor.

Tüm bu yeni abonelik teklifleri, otomobil üreticilerinin rekabet etmesi ve markalarını diğerlerine göre konumlandırması için yeni bir yol yaratıyor. Volvo’nun CEO yardımcısı Björn Annwall, şirketin halihazırda bir arabada bulunan donanımı “ısıtmalı koltukta olduğu gibi” basitçe etkinleştirmek için fazladan ücret almanın haksızlık olduğunu düşündüğünü, ancak daha karmaşık yazılımlar için ücret almanın uygun olmadığını söylüyor. Bunun bir örneği, birden fazla kameradan alınan görüntüleri bir araya getiren bir park yardımı olabilir. “Bu kısmen pazar araştırması, ama kısmen de sadece sağduyu,” diyor.

Bu makul bir teori, ancak tüm otomobil üreticilerinin abonelik stratejileri gibi, büyük ölçüde denenmemiş bir teori. Otomotiv yazılımında çalışan danışmanlık firması McKinsey’in kıdemli ortaklarından Ondrej Burkacky, abone sayıları ve gelir için bazı endüstri tahminlerinin aşırı iyimser olduğunu söylüyor.

Cevaplanmayan sorunun şu olduğunu söylüyor: “İnsanlar gerçekte ne için para ödeyecek?” VW’nin Cariad şirketi, yazılım ürünü gecikmeleri nedeniyle geçen yıl yıllık 2 milyar dolar zarar bildirdi ve kullanımı kolay sistemler oluşturmakta zorlanan tek otomobil üreticisi o değil. Bu şirketlerin yazılımları ve abone sayıları, kullanılmış araba sahiplerini de kapsayacak şekilde genişledikçe, umutlarının boşa çıkma veya insanları gerçekten çok ama çok delirtme potansiyeli de aynı şekilde artacaktır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*