Instagram Linktree’yi Öldürdü mü?

On üç ay önce, İçerik oluşturucuların farklı platformlara olan bağlantıları kolayca sindirilebilir tek bir sayfada toplamasına olanak tanıyan bio’da bağlantı şirketi Linktree, en son finansman turunu duyurdu. Index Ventures ve Coatue Management dahil olmak üzere mali destekçilerin 110 milyon dolarlık yatırımı Linktree’yi oldukça imrenilecek bir konuma getirdi: Değeri 1,3 milyar dolardı.

Bir yıldan biraz fazla bir süre sonra, işler farklı görünüyor. Meta CEO’su Mark Zuckerberg, Instagram hesabında, Instagram kullanıcılarının artık uygulamada biyografilerine beş adede kadar bağlantı ekleyebileceklerini duyurdu. “Muhtemelen sahip olduğumuz en çok talep edilen özelliklerden biri,” diye yazdı.

İçerik oluşturucular, dış bağlantıları Instagram profillerine daha kolay entegre edebildikleri için sevinçle tepki verdiler – şimdiye kadar hepsini bir Linktree sayfasına veya bir rakip tarafından sağlanan bir sayfaya koymak ve ardından biyografilerine yerleştirmek zorunda kaldılar. UCLA’da sosyal medya pazarlama danışmanı ve eğitmeni olan Lia Haberman, “Instagram biyografisine ekledikleri bağlantıya öncelik vermekte zorlanan herkes için bu çok gerekli bir güncelleme” diyor.

Ancak Meta’nın hamlesi, Linktree’yi ve daha geniş kapsamlı bio-link ekonomisini baltalamış olabilir. Bazı teknoloji gözlemcileri bu habere şu şekilde tepki gösterdi: tweetleme klipleri itibaren Ofis Michael Scott’ın “Tanrı yok! Hayır, Tanrım, lütfen hayır. Hayır, hayır, hayır!

Ancak bazı sosyal medya analistleri, böyle bir hareketin kaçınılmaz olduğunu savunuyor. “Meta, özellikle Instagram’da abonelik özellikleri ve şimdi doğrulama gibi şeyler için ödeme yapan insanlarla deneyler yapmaya çalışıyordu, bu nedenle sonunda birden fazla bağlantıya izin vermek ve hatta potansiyel olarak ileride bunun için ücret almak hiç akıllıca görünmüyordu” diyor. Los Angeles merkezli bir dijital pazarlama danışmanı olan Greg Baroth, “Bio şirketlerdeki tüm bağlantıları RIP” tweetledi özellik duyurulduğunda. “Pek çok insan ortaya çıkan ve onlar için ödeme yapan birçok ‘bio-in-bio’ şirketini kullanıyor ve uygulamaya değer bulduklarını düşünüyor” diye ekliyor. Instagram’ın ana şirketi Meta, yorum talebine yanıt vermedi.

Instagram değişikliği, bir doktor ve yazar olan Sandra Colton-Medici de dahil olmak üzere bazı kullanıcılarla birkaç aydır test edildi. Ancak Colton-Medici, Linktree’de kalmaya karar verdi. “İzleyicileri platform dışına çekmenin yeni yollarını bulmak, sosyal medyayı kullanan işletmeler için en önemli önceliklerden biri” diyor. “Instagram’ın profil çoklu bağlantı seçeneğini sunması, kullanıcıyı uygulamada bir bağlantı seçmeye ve ardından başka bir bağlantıyı görüntülemek isterse uygulamaya geri dönmeye zorluyor.” Bu ek sürtüşme, Colton-Medici’nin Instagram’a fayda sağladığını düşündüğü, ancak kitlesine değil.

Instagram’ın bağlantı numaralarındaki değişikliğini “takdire şayan” olarak nitelendiriyor, ancak sağladığı özelliklerin yetersiz olduğunu söylüyor. Linktree, kullanıcıların bir izleyici üyesinin geldiği sayfayı özelleştirmesine olanak tanır. Colton-Medici, Instagram’ın özelliğini test ettiğinde, bir bağlantı ve diğer dördünü açacak tıklanabilir bir “daha fazlasını gör” bağlantısını gösterdi. “Beş bağlantının bu gizli yönü, hemen ‘Beni seç, beni seç, beni sev’ diye bağırmıyordu.” içerik stratejisine karşı kullanıcıların net bir odaklanma olmaksızın dolambaçlı hareket etmesine izin vermek.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*