Yaşıyorsan ABD’de, satın aldığınız şeyler – şu anda evinize giden yeni yemek masası, pirinç çuvalı veya bir çift pantolon – küresel taşımacılığın tamamen elektrikli geleceğini sizden önce deneyimleyebilir.
Her yıl on milyonlarca tonluk mal, Kaliforniya limanlarından geçerek gemiden limana ve hantal yarı kamyonlarla ötesine taşınıyor. Ülkenin konteynerli ithalatının yüzde kırkı, yalnızca Los Angeles Limanları ve Long Beach üzerinden taşınıyor; bu, dünyanın her yerindeki fabrikaları Amerikan kapılarına bağlayan küresel bir ticaret zincirinin hayati halkaları.
Yine de geçen ay California’nın hava düzenleyicisi tarafından kabul edilen yeni bir kural, Dünya’nın iklimini ve limanlara yakın yaşayan insanların ciğerlerini kurtarmak adına bu tedarik zincirinde büyük değişiklikler gerektiriyor. 2035 yılına kadar, Kaliforniya’daki her nakliye aracı (malları limanlar, demiryolları ve dağıtım merkezleri arasında taşıyan büyük kamyonlar) sıfır emisyonlu bir araç olmalıdır. Gelecek yıldan itibaren, yeni bir kamyon alan herhangi bir nakliye veya nakliye şirketinin, pillerle veya hidrojen yakıt hücreleriyle çalışan elektrikli bir model satın alması gerekiyor.
Çevre savunucularına göre, Kaliforniya limanlarındaki yetkiler, politika yapıcılar iklim değişikliğinin tehditleriyle ciddi bir şekilde mücadele edeceklerse, ülke çapında ve dünya çapında olması gerekenlerin sadece bir önizlemesi. Kaliforniya, 2035 yılına kadar tüketicilere gazla çalışan araba satışını yasaklamayı planlıyor. Dizelden elektrikle çalışan yük taşıma kamyonlarına geçmek de eyaletin limanlarını ve demiryollarını çevreleyen kirli havanın temizlenmesine yardımcı olmalı, çalışan çoğu beyaz olmayan topluluklar için hoş geldiniz haberi ve bu bölgelerde yaşıyorlar ve sonuç olarak daha yüksek oranda kanser, kalp hastalığı ve astım çekiyorlar. Kaliforniya hükümeti, 2050 yılına kadar, düzenlemelerin kalp ve akciğerle ilgili yaklaşık 5.500 ölümün önlenmesine yardımcı olabileceğini tahmin ediyor.
Kaliforniya’nın navlun amaçlı bir dizi devlet düzenlemesinin bir parçası olan yeni kuralı, dünyanın en büyük beşinci ekonomisinin ağırlığını ve gezegenin en yaratıcı çevre düzenleyicilerinden bazılarını kamyon üreten şirketlerin arkasına koyarak, yeni başlayan bir elektrikli ağır kamyon endüstrisini hızlandırmayı vaat ediyor. , piller ve şarj istasyonları. On üç eyalet, Kaliforniya’nın temiz kamyon politikalarına uyma veya uymayı düşünme sözü verdi.
Kaliforniya’nın konteynırlı mallarının yaklaşık üçte birini taşıyan küçük işletme sahipleri de dahil olmak üzere elektrifikasyon yetkisinin ön saflarında yer alan bazıları, düzenlemelerin çok hızlı ilerlediğini söylüyor. West Coast limanlarında faaliyet gösteren nakliye endüstrisi şirketlerini temsil eden Harbour Trucking Association’ın CEO’su Matt Schrap, “Bu, attan önce at arabası meselesi” diyor.
Pahalı akülü veya hidrojenli kamyonların maliyetini yarıya indirebilen cömert eyalet ve federal fonlar ve sahipler için vergi kredileri olsa bile, sahipleri araçların mali açıdan zor olduğunu söylüyor. Bunları şarj etmek veya yeniden doldurmak için birkaç yer var.
“Ben sert bir dizel kamyoncu değilim. Long Beach Limanı ile San Diego arasında çoğunlukla hurda metal ve geri dönüştürülmüş kağıt taşıyan bir işletme sahibi olan David Gurrola Jr. “Teknolojinin insanların ihtiyaçlarını karşılaması için bir şansa ihtiyacım var.”
Bir yanıt bırakın