Lucid Dream Nasıl Yapılır (Yapamayacağınızı Düşünseniz Bile)

hiç sahip olmadım Berrak bir rüya, ama başlamak isterim. Her gece gözlerim yoruluyor ve edilgin bilincim o semavi âleme hiçbir şey yapmadan ulaşıyor. gördüm başlangıç sonsuza kadar önce bir tiyatroda ve kişisel anlaşılmazlığına rağmen rüya kontrolü kavramının büyüsüne kapılmaya devam edin.

Berrak rüya tam olarak nedir? Deneyim, bir rüyanın içindeki varlığınızın farkına vardığınız ve bazen olup bitenleri kontrol etmek için dizginleri Morpheus’tan aldığınız üstbilişsel bir durumdur.

Stanford Üniversitesi’nde bir doktor ve uyku tıbbı profesörü olan Rafael Pelayo, gençken unutulmaz bir berrak rüyanın uykuya olan ilk hayranlığını ateşlediğini söylüyor. Pelayo, “Bu öyle bir deneyim ki, eğer başınıza geldiyse, bunun doğru olduğunu bilirsiniz” diyor. “Eğer başınıza hiç gelmediyse, gerçekten olabileceğinden çok şüphe duyuyorsunuz.” Görüştüğümüz birden fazla uzman, bu berraklık durumunu, birçok insanın sürekli pratik yaparak başarabileceği bir şey olarak tanımladı.

İster ilk berrak rüyanızı görmeye çalışın, ister sıklığını artırmaya çalışın, bir sonraki lise buluşmanıza çıplak geldiğinizde ve çaresizce örtbas edecek bir şeye ihtiyaç duyduğunuzda bu ipuçlarını unutmayın. (Varsayımsal olarak. Bu benim başıma hiç gelmedi!)

Rüya Hatırlama Üssünüzü Oluşturun

Rüyalarınızı kontrol etmeden önce onları hatırlamanız gerekir. Austin’deki Teksas Üniversitesi’nde insan bilişine odaklanan bir araştırma profesörü olan Benjamin Baird, “Birbirini güçlendiren bir beceriler repertuarı oluşturmak gibi düşünebilirsiniz” diyor. “Bunun temelinde, rüyalarınızı hatırlamanız için eğitim var.” Rüyayı hatırlamaya yönelik ilk adım oldukça basit: Bunun olmasını arzu edin.

Yorganın altına sımsıkı sarıldığınızda, uykuya dalmadan hemen önce, niyetinizi bir gecede yolunuza çıkan rüyaları hatırlamaya odaklayın. Sabah uyandığınızda, bildirimleri kontrol etmek için akıllı telefonunuza uzanmak yerine, la-la land’dan kafanızda dönüp duran bilgi artıklarını yakalamak için bir kalem ve bir kağıt alın. Harvard Tıp Okulu’nda eğitmen ve Brigham ve Kadın Hastanesi’nde uyku bilimcisi olan Rebecca Robbins, “Uyanma ve aklınıza gelen her şeyi yazma rutininiz olsun” diyor. Süslü bir rüya günlüğü almanıza veya özel bir şey yazmanıza gerek yok, sadece ona bağlı kalmanız yeterli. Tekrarla, rüyalarınızı daha çok hatırlamaya başlayabilirsiniz.

Farkındalığı Arttıracak Trendleri Keşfedin

Serbest biçimli bir rüya günlüğünü başlattıktan sonra, bir sonraki adım, rüyalarınız boyunca tuhaf kalıplar veya kapsayıcı temalar aramaktır. Ayda birkaç kez Times Meydanı’nda dev kalamarlarla mı savaşıyorsunuz? Kuduz bir Tom Brady sizi kovalarken Pasifik Okyanusu’nu geçmek mi? Ya da belki bir grup mavi balon, mavi iguana ya da kapalı şelaleler görürsünüz. Baird, “Bu ortak temaları tanıdığınızda, size hafızanız için belirli bir hedef veriyor” diyor. Rüyalarınızda inanılmaz sayıda mavi balonun göründüğünün farkına vardığınızda, bir dahaki sefere mavi bir balon gördüğünüzde, rüyada olup olmadığınızı düşünmek için bir saniye ayırın. Açabilir misin?

Rüya Mantığının İşaretlerini Kabul Edin

Hiçbir yere çıkmayan merdivenler. Oturma odasının zemininde bir düden. Sevgilinin ağzından dökülen lavlar. Anın sıcağında fark etmek zor olsa da rüyalar nadiren gerçeğin mantığını takip eder. Pelayo, “Bunların gerçekliğini sorgulamıyoruz çünkü beynimizin mantıksal kısmı o noktada daha az aktif” diyor. Rüya kalıplarını tespit etmenin yanı sıra, deneyimin gerçeği çarpıtan doğasını kendi avantajınıza kullanın. Bir rüya gerçeği ihlal etmeye başladığında, deneyimin gerçek olmadığını açıkça kabul etmeye çalışın.

Erken Kalkın ve Yatağa Geri Dönün

Hâlâ rüyalarınızda berraklığa ulaşmak için mücadele ediyor musunuz? Baird, sabahları bir saat erken kalkmayı, 30 dakika uyanık kalmayı ve ardından hemen uyumayı öneriyor. Uyandığınız kısa pencerede, o zamanı rüya günlüğüne yazarak ve başarmak istediğiniz şeye odaklanarak geçirin. “Uykuya geri döndükten sonra berrak bir rüya görme olasılığınız çok daha yüksek” diyor. “Bunun nedenlerini tam olarak anlamıyoruz, ancak bunun etkili olduğunu biliyoruz.” Uyku programınızı bu şekilde sık sık bozmak ideal olmasa da, diğer stratejiler verimli değilse, uyandırma ve yatağa geri dönme numarası, çığır açan bir an yaşamanıza yardımcı olabilir.

Konuyla İlgili Bir Dönüm Noktası Kitabı Okuyun

Berrak rüyalar uyandırma tekniklerine daha derinlemesine bakmak için şuraya göz atın: Lucid Dreaming Dünyasını Keşfetmek Stephen LaBerge ve Howard Rheingold tarafından. Onlarca yıl önce yayınlanan ufuk açıcı çalışma biraz modası geçmiş gibi görünse de, LaBerge bilinçli rüya görmeyi eğitilebilir bir beceri olarak tam olarak keşfeden ilk akademisyenlerden biriydi ve konuyla ilgili çağdaş araştırmaların çoğunun temelini attı.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*