Polestar 4 2023 Ortaya Çıktı: Arka Pencere Yok

Kutup yıldızı bir tasarım odaklı, saf elektrikli marka, bu nedenle Polestar 4’ün gelişi sürpriz değil (özellikle Polestars 1, 2 ve 3’ten sonra geldiği gibi). Ancak düşündürücü olan şey, bu anlayışlı yanal düşünürler ve stil mavenleri markasının, daha korkunç otomotiv nişlerinden biri olan SUV coupé’yi kurtarmak istemesidir.

Şirketin CEO’su Thomas Ingenlath’ın eski hayatında bir tasarımcı olması yardımcı oluyor. “Mevcut bir SUV’u basit bir şekilde modifiye ederek ona daha hızlı bir tavan çizgisi sağlamak ve bunun sonucunda arka baş mesafesi ve konfor gibi unsurlardan ödün vermek yerine, Polestar 4’ü sıfırdan, arkada oturanların konforunu kutlayan yeni bir SUV coupé türü olarak tasarladık.” iddia ediyor.

Bu nedenle, en güçlü çift motorlu Polestar 4, iddia edilen 350 mil (WLTP) menzil için 102-kWh pille çalışır ve bugüne kadarki en yüksek performanslı Polestar olsa da, tüm gözler anlaşılır bir şekilde otomobilin tasarımında ve arka kısımdadır. özellikle biter. Neden? Çünkü Polestar, geleneksel arka camdan tamamen kurtulmuş durumda.

Cam Evlerdekiler

Fotoğraf: Kutup Yıldızı

Bu, şirketin muhteşem 2020 Precept konsept otomobiliyle keşfettiği bir fikir, ama işte gerçek. Bir arabanın “cam evinin” şeklinin, tasarımcıların bahsettiği şekliyle, bir aracı okuma şeklimizin özü olduğu göz önüne alındığında, aracın büyük bir bölümünü ortadan kaldırmak, keskin bir ifadedir.

Polestar bunu, asırlık dikiz aynasının yerini alan yüksek tanımlı ekranın yeteneklerini benimseyerek başardı. Bu, tavana monte edilmiş bir arka kameradan gerçek zamanlı bir besleme görüntüler ve çok daha geniş bir görüş alanı sunar. Bunlar yeni değil—Range Rover, ClearSight kamera aynasını yıllardır kullanıyor—ancak tasarım potansiyelini en üst düzeye çıkaran ilk Polestar.

Nedeni? Polestar 4’ün silueti uzatılırken, otomobilin aerodinamik özellikleri de optimize edildi; bu, EV’nin menzil genişletme cephaneliğinin önemli bir parçası. 4, etkileyici derecede kaygan 0,26 sürükleme katsayısına sahiptir. Ama aynı zamanda otomobilin arka bölmesinin yeniden tasarlanmasını da mümkün kılıyor.

Polestar’ın tasarım başkanı Maximilian Missoni, WIRED’e “Geçmişte, fiziksel bir ayna için arkada her zaman bir açıklık sağlamak zorundaydık,” diyor. “Kamera teknolojisi artık çok yüksek çözünürlüklü, geceleri iyi çalışıyor ve sisteme zaman içinde değer katabilmemiz için yazılım sürekli olarak güncelleniyor. Arka camı çıkarabilir ve tüm yapıyı daha da geriye taşıyabiliriz. Bir koza oluşturur.”

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*