Porsche’nin E-Yakıtı Gerçek Şey Gibi Yanıyor

Elektroliz, bu elektriği sudan saf, yeşil hidrojen üretmek için kullanır; bu hidrojen, yakıt piliyle çalışan bir arabaya güç sağlamak için kullanılabilir. Ancak geleneksel içten yanmalı makinelerde kullanıma uygun hale getirmek için biraz ekstra çalışma gerekiyor. Karbon, havadan CO şeklinde çıkarılır.2 ve sentez adı verilen bir süreçte hidrojen ile birleştirilir.

Sonuç, aracınız söz konusu olduğunda gerçek yakıttan ayırt edilemeyen yanıcı bir yakıttır. Porsche’de e-yakıt proje müdürü Marcos Marques, şu anki görevini üstlenmeden önce Porsche ve Audi’de tasarım yapan eski bir ICE çalışanı olarak bana “Motor aptalca,” diyor.

HIF’in fabrikasından çıkan e-yakıt, pompadaki 93 oktanlı benzinle kimyasal olarak aynıdır. Porsche’ler ve bu konudaki diğer tüm arabalar sorunsuz bir şekilde üzerinde çalışabilecek. Ancak en önemlisi, e-yakıtlar yandığında yalnızca havadan zaten çekilmiş olan karbonu geri vererek rüzgar enerjisinden yakalanan enerjiyi serbest bırakır.

Yüzeyde hiçbir çevresel etki yoktur; emisyonsuzdur. Ama kesinlikle bu gerçek olamayacak kadar iyi? Marques’a yerel etkiyi soruyorum. E-yakıt arıtma sürecinden yalnızca üç yan ürün olduğunu söylüyor. Birincisi, şimdilik havalandırılan ancak endüstriyel kullanım için satılabilen oksijen. İkincisi, doğrudan yerel su arıtma tesisine gönderilen sudur. Son olarak, şu anda yakalanıp satılan, ancak gelecekte tesis için bir enerji kaynağı olarak kullanılabilecek sıvılaştırılmış petrol gazı veya LPG var.

Yine de dağıtım sorunu var. Şu anda bu, bu yakıtları, muhtemelen fosil yakıtları yakan bir tür tankere yüklemeyi gerektirecek – ancak görünüşe göre Porsche’nin bunları emisyonsuz veya en azından emisyonsuz hale getirme planları var.

Okyanusta bir damla

Böylesine büyük bir küresel pazar potansiyeliyle, konu e-yakıt olduğunda Porsche doğal olarak tek oyuncu değil. Bu yıl Norsk, Norveç’in Mosjøen kentinde, Oslo’dan kuzeye 12 saatlik sürüş mesafesindeki ilk e-yakıt fabrikasının inşasına başlıyor. Norsk, 2024’ün sonuna kadar her yıl 12,5 milyon litre yenilenebilir yakıt sağlayacağını iddia ediyor.

2026 yılına kadar Mosjøen fabrikasının tam kapasiteye ulaşacağı ve üretim hacmini yılda 25 milyon litreye çıkaracağı tahmin ediliyor. Bu aşamada Norsk, 2029 yılına kadar her yıl 100 milyon litre üretim kapasiteli bir fabrika kurmayı planlıyor. Norveç içindeki rotalar yüzde 50 oranında.

Fotoğraf: Tim Stevens

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*