Belki de en önemlisi Qualcomm, Dijital Kasasının otomobil üreticilerinin “araç içi deneyime sahip olmalarına” izin verdiğini de söylüyor. [and] markalarını genişletiyor ve ilgi çekici tüketici etkileşimlerini araca taşıyor.” Bu, Apple’ın Qualcomm’un sunduğu kadar işbirliğine yakın olmayacak yeni nesil çok ekranlı CarPlay sürümünün geçen yıl Haziran ayında duyurulmasından sonra üreticiler tarafından özellikle memnuniyetle karşılanacak. Gerçekten de, CarPlay 2 duyurulduğunda, WIRED, Cupertino sistemi hakkında yorum yapmak için bir dizi büyük otomobil üreticisine ulaştı, ancak şirketlerin haberler hakkında hiçbir fikirleri olmadığını ve kendi hakimiyetleri üzerindeki potansiyel etkilerinin olmadığını gördü. araba kullanıcı arayüzleri geliyordu.
Dijital Şasi sistemi, tüm bölgelerde ve her tür araçta çalışacak şekilde tasarlandı ve Qualcomm, şasinin yalnızca bir araba satmanın ve bakımını yapmanın ötesine geçen “otomobil üreticileri için yeni iş modellerine ilham vermesini” umduğunu söylüyor.
Isıtmalı Koltuklar İçin Ödeme Yapmanın Kötü Olduğunu Düşündüyseniz…
Araç içi oyunların yanı sıra, bu yeni iş modellerinde ayrıca sürücülerden araçlarında yüklü olan özelliklerin kilidini açmak için ödeme yapmaları istenecek. BMW, zaten bir arabaya takılı olan ısıtmalı koltukların çalışması için bir abonelik gerektireceğini öne sürdüğünde tartışmalara neden oldu. Mercedes yakında sürücülerden EV kodlarına yazılan bir ödeme duvarının arkasına gizlenmiş daha fazla performansın kilidini açmak için 1.200 $ ödemelerini isteyecek. Polestar 2’nin en yeni modeli, bir yazılım güncellemesiyle gelen ve anahtar gerektirmeyen Performans Paketi satın alınarak daha güçlü hale getirilebilir.
Teknoloji şirketleri, yazılım ve bağlantının yanı sıra, seri üretim söz konusu olduğunda otomobil üreticilerine, özellikle yeni kurulan şirketlere yardımcı olabilir. Böyle bir işbirliği Fisker ve Foxconn ile bulunabilir. İlki, eski Aston Martin tasarımcısı Henrik Fisker tarafından yönetilen bir Kaliforniyalı EV girişimidir ve ikincisi, iPhone’ları bir araya getirmesiyle tanınan Tayvanlı bir şirkettir. İkili, 2024’te Ohio’daki bir tesiste üretime geçmesi nedeniyle yaklaşık 30.000 $’lık bir EV geliştirmeyi planlıyor.
Fisker 2021’de Foxconn’un ürün geliştirme, kaynak bulma ve üretim konularında yardımcı olacağını ve ortaklığın şirketinin ürünleri “elektrikli hareketliliği kitle pazarına gerçekten açan bir fiyat noktasında” sunmasını sağlayacağını söyledi.
Tüm otomotiv yumurtalarını tek bir sepete koymak istemeyen Foxconn, diğerlerinin yanı sıra Volvo, Polestar ve Lotus’un ana şirketi olan Çinli otomotiv devi Geely ile bir ortak girişimde yer alıyor. Benzer şekilde, iPhone montajı yapmakla görevli bir diğer Tayvanlı firma olan Pegatron da Tesla’nın üretim ortağı oldu.
Bir teknoloji ortağı bulmak, henüz gelişmiş bilgi-eğlence, sürücü yardımı ve bağlantı sistemlerini tam olarak benimsemeyen otomobil markaları için çok yakında çok önemli olabilir. Deloitte Tohmatsu Consulting’in ortaklarından Lei Zhou, WIRED’e kendi teknolojileriyle tek başına hareket eden otomobil üreticilerinin geride kalma tehlikesiyle karşı karşıya kalmalarının “yüksek olasılıkla” olduğunu söyledi.
Zhou şunları ekledi: “Geleneksel OEM’ler mevcut yetenekleriyle bağlantılı teknolojiler geliştirirse, kendilerini BT geçmişine sahip gelişmekte olan elektrikli araç üreticileri veya güçlü teknoloji ortaklarıyla ortaklık kurmuş OEM’ler tarafından geride kalmış bulabilirler … çeşitli oyuncularla işbirliği yaparak önemli değer üretilebilir , teknoloji ve iş alanları dahil.”
Ve Apple Neyin Peşinde?
İlk arabalarını geliştirmek isteyen teknoloji şirketlerinin üretim tecrübesi olan otomobil üreticilerinden yardım alması gerektiğinde bunun tersi de geçerlidir.
JD Power otomotiv danışmanlığı başkan yardımcısı Tyson Jominy, WIRED’e şunları söyledi: “Tesla, Rivian, Dyson, Lucid ve diğerleri, bir araba tasarlama sürecinde gerçekten başarılı oldular. Ama bir araba inşa etmenin inceliklerine indiğinizde, bu çok zordur. Pek çok girişim sorunla karşılaştığında, bu [because] geniş ölçekte seri üretim otomobiller zordur. Bu yüzden ortak olmak mantıklı.
Bir yanıt bırakın