İyi sanatçılar ödünç alır, harika sanatçılar, uygulama du jour’dan özellik fikirleri çalar.
Bu, bazılarının iyi belgelenmiş bir taklitçilik alışkanlığı olan tüketici teknolojisi şirketlerinin toplu mantrası da olabilir. Bu hafta sıra Spotify’daydı. Kelimenin tam anlamıyla Silikon Vadisi’nde olmasa da, Spotify kesinlikle bir teknoloji devi. Dünyanın en büyük müzik yayını hizmeti, podcast işini geliştirmek için bir milyar dolardan fazla harcadı (şu anda bir strateji değişikliğinden geçiyor) ve sanatçılara yapılan ödemelerde 40 milyar dolara yaklaştığını söylüyor.
Aynı zamanda komik bir şekilde karmaşık bir uygulamaya sahip olmasıyla da biliniyor ve Çarşamba günü şirket, keşfi kolaylaştırması beklenen yeni bir tasarım ortaya çıkardı. WIRED’den Amanda Hoover, “Spotify artık şarkıları, podcast’leri ve sesli kitapları keşfetmek için farklı akışlara sahip ve TikTok’un sonsuz kaydırma ve Instagram hikayelerinin yarısı olan bir görünüme sahip.” Evet, Spotify’ın TikTok versiyonu.
Uygulamaların TikTok’a dönüştürülmesinin çok gerçek olduğunu bilmek için gelen kutunuzun benimki gibi (yeni teknoloji satış konuşmalarıyla dolup taşan) görünmesi gerekmez. Google, daha görsel, sonsuz arama sonuçları sundu. YouTube’da Shorts var. Meta, Reels’i Instagram kullanıcılarına zorla beslemek için algoritmalarını yeniden donatıyor ve artık Reels’in hem IG hem de Facebook’ta çapraz yayınlanmasına izin veriyor. Pinterest’te kısa videolar için bir İzle sekmesi vardır. Ve bunu yapan sadece büyük teknoloji şirketleri değil. Gen Z video flört uygulaması Snack, birincisi, Tinder ve TikTok’un bir karışımı olarak tanımlanıyor.
TikTok benzeri yayınların köpüğü şu anda yalnızca ChatGPT kullanan uygulamalar tarafından köpürtülüyor … eh, kim bilir. Bu sohbet botları için uzun vadeli planın tam olarak ne olduğunu bilen var mı? Microsoft, Salesforce, Snap—hepsi “entegre” ChatGPT. Geçen yıl, uygulama yapımcıları metaverse, Web3, kripto ve NFT’ler için yeni stratejiler buluyordu ve önde gelen risk sermayedarları ağırlıklarını onlara verdi. Bu yıl, vızıltı ifadesi “üretken yapay zeka”, o kadar güçlü bir teknoloji ki ona “sohbet robotu” demek tehlikeli bir şekilde indirgemeci görünüyor. Dünyanın en büyük sosyal deneylerinden biri – teknolojiyle nasıl etkileşime girdiğimiz ve bu teknolojinin insanlığımızı nasıl etkilediği – teknoloji yöneticilerinin boşlukları doldurmak için acele ettiği ve nihai sonucun değişmeyeceğini umduğu bir Mad Libs oyunu gibi hissettirmeye başlıyor. Tamamen saçma gelmiyor.
Silikon Vadisi’nin kolektif FOMO’su yeni bir fenomen değil. Apple’ın bir müzik sosyal ağı başlattığını hatırlıyor musunuz? Google Wave’i sürmeye çalıştığında? Reddit bir Clubhouse yarışmacısı çıkardığında? Twitter haber bültenlerine ne zaman girdi? İster eski moda bir ilham ister tam teşekküllü FOMO tarafından yönlendirilsin, nihai hedef, genellikle kullanıcıları yalnızca uygulamalarıyla ve uygulamalarıyla meşgul tutmaktır. Veya potansiyel olarak dönüştürücü bir teknolojinin daha da geliştirilmesi. Çoğu zaman ikisi de. Bazen, denedikleri için onları suçlayamazsınız.
Diğer zamanlarda, Silikon Vadisi’nin FOMO’su, ince ayar yapılmış bir ev beslemesinden veya aldatıcı bir sohbet robotundan daha önemli. CEO’larının evcil hayvan pivot-to-X projesi gereksiz görüldüğü için yakın zamanda işten çıkarılan binlerce teknoloji çalışanından herhangi birine sorun. Yeni FOMO “odaklanma” ile ilgilidir: Kim düzene sokabilir, maksimize edebilir, optimize edebilir? Yeterince departmanı işten çıkarın, yeterince orta düzey yöneticiyi kaybedin, işi yapay zekaya teslim edin ve Wall Street’in tezahüratları, uygulamalar için aynı stratejinin artık insan sermayesine uygulandığına dair rahatsız edici farkındalığı bastırabilir.
Havaalanınızı Bulmak Uber Artık Daha Kolay
Uzun bir uçuştan sonra adım sayınızı geri almak isterseniz, her zaman … Uber vardı. Havaalanından araç çağırmak, tipik olarak yalnızca Uber sürücünüzü bulmak için terminaller, katlar ve otoparklardan oluşan bir labirentte gezinmek anlamına geliyordu. (Ve bu, bagaj taşıyan yorgun bir gezgin için can sıkıcı olsa da, hareket zorluğu çeken biri için bir kabustur.)
Uber, havaalanları için bir yürüme süresi tahmini sunarak ve fotoğraflarla birlikte adım adım navigasyon sunarak, insanları havalimanlarında ortak araçla alma konusunda yönlendirerek bu sorunu ele aldığını söylüyor. İlk sunum, Atlanta, Boston, Dallas, Chicago, Los Angeles, Miami, New York, San Francisco, Delhi, Londra, Madrid, Mexico City, Paris, Roma ve Sao Paulo. Ulaşım Güvenliği İdaresi bahar tatili seyahat sezonunun salgın öncesi seviyelere döneceğini tahmin ettiğinden ve bahar tatili yapanların en çok önemsediği şeyin Terminal 2’den Garaj 3’e ölçülü bir şekilde gitmek ve rahatsız etmemek olduğunu bildiğimiz için Uber, özelliğin yayınlanmasını bahar tatiline ayarladı. Uber sürücüleri.
Apple Music Tár’ı Sunuyor
Çalışırken oldukça fazla klasik müzik dinlerim; tür konusunda herhangi bir uzman olduğum için değil, beynim diğer sözcükleri (şarkı sözleri) işlerken sözcükleri (yazma) çok iyi yapmadığı için. Bu dinlemenin çoğu Spotify’da gerçekleşiyor – ancak Apple’ın yeni uygulaması beni kazanabilir. 28 Mart’ta şirket, klasik müziğe adanmış Apple Music’e eşlik eden bir uygulama başlatacak. Buna Apple Music Classical adı verilir ve Apple’ın mevcut müzik hizmeti için aylık 10 ABD doları abonelik ücretine dahil edilecek veya Apple’ın daha pahalı bulut paketlerinin bir parçası olarak sunulacaktır.
Klasik müzik, a, ahem gibi görünmeyebilir. anahtar Klasik müziğin tüm müzik akışının küçük bir bölümünü oluşturduğu düşünülürse, Apple Music’in bir parçasıdır. Ancak Apple, ArsTechnica’nın yazdığı gibi, birkaç yıl önce Primephonic adlı bir klasik müzik hizmetini satın aldığında orkestrayı yönetme niyetinin sinyalini verdi. Primephonic, kullanıcıların bestecilerin adlarının veya belirli sanatçıların performanslarının alternatif yazımlarını aramasına izin veren bir arama işlevi oluşturmuştu. Ayrıca, ödemelerin bir parçanın ne kadar süreyle çalındığına (parçaların 20 dakika uzunluğunda olduğu durumlarda önemli bir husus) ve bir parçanın kaç kez çalındığına göre belirlendiği bir ödeme yapısı oluşturdu.
Bir yanıt bırakın