Speedrunners ‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’ı Kırmaya Çalışıyor

ortalama için oyuncu, Zelda Efsanesi: Krallığın Gözyaşları yenmek 50 saatten fazla sürecek, yani oyunun ana hikayesini tamamlayın ve Hyrule’u kurtarın. Hızlı koşu topluluğunda mı? 60 dakikadan biraz fazla. Sıradan oyuncular için, fethetmek Krallığın Gözyaşları tamamen çalışkanlık, sabır ve yaratıcı işçilikle ilgilidir. Hızlı koşanlar için bu, en son Zelda’nın izin verdiği sınırları zorlamak için ellerindeki her aracı kullanmakla ilgilidir. Onlarınki, her oyuncunun daha hızlı ve daha akıllıca çalışmak için kendileriyle yarıştığı bir strateji oyunudur.

Galibiyeti ilk ilan eden, Gymnast86’yı çevrimiçi olarak kullanan Carl Wernicke, ABD’den geliyor ve 1:34:33’lük derecesiyle kendi topluluğunun rekorunu kırdı. Zelda oyunlarını olabildiğince hızlı yenmeye çalışmakla ilgili on yıllık bir geçmişi var. Wernicke, “Bu, oyunu gelişigüzel oynamaktan tamamen farklı bir deneyim ve ikisini birden yapmak mümkün,” diyor. “Oyunu gelişigüzel keşfetmekten çok keyif aldım ve etrafımda dolaştığımda muhtemelen bundan keyif almaya devam edeceğim. [completely] bitirmek.”

Wernicke, 12 Mayıs’ta yayınlanan ve (doğru bir şekilde) hızla eskiyeceğini tahmin ettiği bir videoda oyunculara rekorunu nasıl kırdığına dair kısa bir açıklama veriyor. Hangi silahları aradığını, oyunun Fuse aracını kullanarak hangi parçalara katılması gerektiğini ve her bir patronu nasıl yendiğini açıklıyor. Son oyunun tanıdık hataları, Vahşi Nefes, burada yok, yani Wernicke koşusunu herhangi bir aksaklıkla oynamadan veya silahlar veya güvenilir at Epona gibi yararlı ödülleri açmak için Amiibo’yu kullanmadan kırbaçlıyor. Bunun yerine, rotasını iyileştirmek için harcadığı zaman çoğunlukla patron dövüşleriyle ilgiliydi – her birinin “çok fazla zaman kaybetmeden makul derecede tutarlı sonuçlar verecek şekilde” nasıl üstesinden gelineceğiyle ilgiliydi.

Ancak Wernicke’in açıklığa kavuşturmak istediği bir şey var. “Şimdiye kadarki en büyük yanlış anlama, bir şekilde bu koşuyu, oyun piyasaya sürüldüğü anda, önceden herhangi bir alıştırma yapmadan veya önceden düşünmeden yapmış olmam gerektiğidir” diyor. “Bu çok etkileyici olsa da, durum böyle değil.”

Wernicke zaten 35 saat kadar batmıştı. Krallığın Gözyaşları koşusunu bitirdiğinde. Oyunun sadece sızdırılmış bir versiyonunu oynamakla kalmadı, aynı zamanda bazı oyuncuların önüne geçmek için Avustralya eshop’tan satın aldı ve formatlar arasındaki yükleme sürelerini hesaplamak için fiziksel bir kopya satın aldı. Oyunun bir devam filmi olması da onun lehine çalıştı. “Bu oyunda iyi hareket etmek için temelde farklı bir sisteme alışmak zorunda değildim” diyor. Temel mekanik ve kontroller zaten eski şapkaydı.

Krallığın Gözyaşları yönetmen Hidemaro Fujibayashi, ekibin oyuncuların kendilerine gösterilen yolu atlatmaya çalışacaklarını tahmin ettiğini söyledi. Örneğin, bir oyuncu doğrudan Hyrule Kalesi’ne dalmanın bir yolunu bulursa, bu oyunu bozabilir. Birisinin bunu başarması mümkün olsa da, Fujibayashi, “bu, potansiyel bir sonuç olarak hâlâ beklediğimiz alanın içinde. Oyunu tamamen bozmayacak şekilde yaptık ama bence burası potansiyel bir nokta.”

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*