geçen hafta erken bir gösterim Süper Mario Kardeşler Filmi, ışıklar kısıldı ve Nintendo logosu seyircilerin üzerinde parladı. Arkadan, Mario sahneye ilk çıktığında ebeveynleri muhtemelen onların yaşında olan bir yürümeye başlayan çocuk, “Nintendo!” İnsanların filmin kalitesi hakkında yapmış olabilecekleri tartışmaları ortadan kaldıran bir andı. En sonunda, Süper Mario Kardeşler Filmi çocuklar içindir.
Ve çocuklar yürürlükte çıktı. Video oyunu uyarlamaları bir süredir iyi gidiyor, ancak Süper Mario Kardeşler Filmi bir animasyon filmi için şimdiye kadarki en başarılı küresel açılışı yaptı ve geride bıraktı Dondurulmuş 2ve muhtemelen 2023’ün en çok hasılat yapan filmi olmaya devam edecek. savaş gemisi Ve Pokémon: Dedektif Pikachu. Bu tür bir başarı bir dönüm noktası gibi geliyor, sanki eserlerdeki diğer 60 küsur video oyunu uyarlamasının Mario kardeşlerden öğrenebileceği bir şeyler var. Ama gerçek şu ki, bu filmlerin çok azı -eğer varsa- bu filmin yaptığını tekrar edecek.
1993 yılına bakmak öğretici Süper Mario Kardeşler. film. O zamanlar Mario on yaşındaydı ve şimdiden bir fenomendi, belki bazı Amerikalı çocuklar için Mickey Mouse’tan daha fazla tanınabilirdi, ancak yıldızı bile bu neşesiz canlı aksiyon çabasını şaşkın izleyicilerden kurtaramadı. Otuz yıl sonra, Mario Hala En son oyunları yeni franchise’lar tarafından satılsa bile oyunların yüzü.
Bu, onu oyunların 30 yılda dünya kültürü üzerindeki derin ve değiştirilemez etkisinin temsili yapıyor. Bu bağlamda, Mario’ya “oyun karakteri” demek – sizin de diyebileceğiniz gibi, Joel Bizden geriye kalanlar– ikonografisini o kadar gülünç bir şekilde indirgeyici ki neredeyse anlamsız. Mario’nun Süpermen kadar tanınabilir olduğunu iddia edebilirsiniz; yanılıyorsun, ama Reddit forumunda gülüp geçmeyeceksin. Japonya’nın merhum başbakanı merhum Shinzo Abe, Tokyo’daki 2020 Yaz Olimpiyatları’nı tanıtmak için bir çözgü borusundan büyük boy tulumlarla çıktı ve kırmızı bir M şapka salladı. Başka hiçbir oyun karakteri – ve genel olarak çok az sayıda kurgusal karakter – bu düzeyde bir marka bilinirliğine sahip değildir. Geçen yıl 3,2 milyar insanın oyun oynadığı bir dünyada vizyona giren, bu kahramanın yer aldığı bir film patlamaya mahkumdu.
İleriye dönük, Süper Mario Kardeşler Filmi‘in başarısı, bu filmler için gelecekteki kurumsal stratejiler hakkında fikir veriyor. bu Mario film, oyunların reklamı, Generation Alpha için bir siren şarkısı gibi oldukça bariz bir şekilde işlev görüyor. Çünkü Mario fikri ile popülaritesinin gerçekliği arasında bir boşluk var. Mario, tüm zamanların en çok satan video oyunu serisi olmaya devam ediyor, ancak Fortnite genç oyuncuların zihinlerine hakim olan. Son büyük Mario oyunu, Süper Mario Odyssey2017’de piyasaya çıktı ve 25 milyon kopya sattı, ancak Fortnite zaman zaman tek bir günde 15 milyondan fazla oyuncu getirdi.
Transmedya ürünleri, bir anlamda evrenlerindeki her şeyin reklamıdır. Ancak Süper Mario Kardeşler Filmigeçen hafta meslektaşım Angela Watercutter’ın işaret ettiği gibi, izleyiciyi orijinal ürünlerine geri çekme amacında çok daha açık. Altın bir “?” parçalamak için her platform atlama kutu, Mario’nun kart tekerleklerinden çıkan her mavi kıvılcım, her efsanevi müzikal nakarat – hepsi size o serbest akışlı oyunu açıkça hatırlatmaya çalıştı.
Bir yanıt bırakın