Bu arada, arabalar ve rüzgar türbinleri gibi dekarbonizasyon araçlarına gömülü mıknatıslara olan talep artıyor. Şu anda yükselişe geçen bir pazar olan Adamas Intelligence’a göre, şu anda nadir toprak elementlerinin yüzde 12’si EV’lere giriyor. Aynı zamanda, Çin’in iç pazarları ve dış şirketlerin her zaman tahmin edemediği siyasi müdahaleler nedeniyle nadir toprak fiyatları son zamanlarda kamçılandı.
Sonuç olarak, Austin’deki Teksas Üniversitesi’nde manyetik malzemeler üzerine çalışan bir fizikçi olan Jim Chelikowsky, alternatif bir iş yapabileceğiniz bir işteyseniz, muhtemelen bunu yapmak mantıklıdır, diyor. Ancak nadir toprak mıknatıslarına ferritten daha iyi alternatifler aramak için her türlü neden olduğunu söylüyor. Zorluk, üç temel niteliğe sahip malzemeleri bulmaktır: Manyetik olmaları, bu manyetizmayı diğer manyetik alanların varlığında tutmaları ve yüksek sıcaklıkları tolere etmeleri gerekir. Sıcak mıknatıslar mıknatıs olmaktan çıkar.
Araştırmacılar, hangi kimyasal elementlerin iyi mıknatıslar oluşturabileceği konusunda oldukça iyi bir fikre sahipler, ancak milyonlarca potansiyel atomik düzenleme var. Bazı mıknatıs avcıları, yüzbinlerce olası malzemeyle başlayıp, nadir toprak elementleri içermesi gibi sakıncaları olanları dışarı atıp, kalanların manyetik niteliklerini tahmin etmek için makine öğrenimini kullanma yaklaşımını benimsemiştir. Geçen yılın sonlarında Chelikowsky, sistemi kobalt içeren yeni bir yüksek manyetik malzeme oluşturmak için kullanmanın sonuçlarını yayınladı. Jeopolitik açıdan bu ideal değil, ama bir başlangıç noktası, diyor.
Çoğu zaman en büyük zorluk, yapımı kolay yeni mıknatıslar bulmaktır. Uppsala Üniversitesi’nden Vishina, manganez içerenler gibi yeni geliştirilen bazı mıknatısların umut verici olduğunu, ancak aynı zamanda kararsız olduğunu açıklıyor. Diğer durumlarda, bilim adamları bir malzemenin olağanüstü derecede manyetik olduğunu ancak toplu olarak yaratılamayacağını bilirler. Buna, atomlarını tam olarak doğru duruma getirmek için binlerce yıl boyunca yavaşça soğuması gereken meteorlardan bilinen bir nikel-demir bileşiği olan tetratenit dahildir. Laboratuarda daha hızlı hale getirme girişimleri devam ediyor, ancak henüz meyve vermedi.
Mıknatıs başlangıcı olan Niron, şirketin teorik olarak neodimyumdan daha manyetik olduğunu söylediği bir demir nitrür mıknatısla biraz daha ileride. Ama aynı zamanda kararsız bir malzemedir, yapılması ve arzu edilen bir biçimde muhafaza edilmesi zordur. Blackburn, şirketin ilerleme kaydettiğini ancak Tesla’nın yeni nesil araçları için EV’leri zamanında dönüştürecek kadar güçlü mıknatıslar üretmeyeceğini söylüyor. İlk adım, diyor, yeni mıknatısları ses sistemleri gibi daha küçük cihazlara yerleştirmek.
Kruemmer, diğer otomobil üreticilerinin Tesla’nın nadir toprak takasını takip edip etmeyeceğinin belli olmadığını söylüyor. Bazıları bagaj yüklü malzemelere sadık kalırken, diğerleri endüksiyon motorları ile devam edebilir veya yeni bir şeyler deneyebilir. Tesla bile, muhtemelen gelecekteki araçlarında otomatik camlar, hidrolik direksiyon ve ön cam silecekleri gibi şeylere yayılmış birkaç gram nadir toprak serpiştireceğini söylüyor. (Muhtemel bir el çabukluğuyla, Tesla’nın yatırımcı etkinliğindeki nadir toprak içeriğini karşılaştıran slaytlar aslında mevcut nesil bir arabanın tamamını gelecekteki bir araba ile karşılaştırdı. motor.) Tesla’daki çalışmalardaki gibi geçici çözümlere rağmen, Çin’den temin edilen nadir toprak mıknatısları, özellikle dünya karbonsuzlaştırmaya çalışırken Elon Musk da dahil olmak üzere bizimle kalacak. Her şeyi değiştirmek güzel olabilir ama Kruemmer’in dediği gibi, “zamanımız yok.”
Bir yanıt bırakın