U2’nin Sınırları Aşan Sürükleyici Vegas Şovunun İçinde

U2 başladığında 1991’deki Zoo TV turu, canlı müzikte devrim yarattı. 157 gösteri boyunca, albümlerini destekleyen tur Achtung Bebek– son teknoloji görseller (o zaman için), kısmen Sovyet dönemi Trabant arabalarında bulunan bir aydınlatma sistemi ve zaman zaman MacPhisto adlı bir karakteri tasvir eden deri kaplı bir Bono ile neredeyse ezici görüntü ve seslerin utanç vericiydi. Grup için büyük bir hamleydi ve işe yaradı. Grubun bilet satışlarından 151 milyon dolardan fazla kazandığı bildirildi ve tur hala tüm zamanların sanatsal açıdan en başarılılarından biri olarak selamlanıyor.

O zamandan beri, U2 sürekli olarak canlı şovlarının sınırlarını zorladı, 1990’ların sonundaki PopMart turnesine devasa aynalı top limonları ve devasa LED ekranlar fırlattı ve 360°’ı için devasa, bağımsız bir sahne “pençesi” yarattı. 2000’lerin sonlarında -derece turu. Şimdi, yola dört yıllık bir aradan sonra, grup bu sonbaharda bir Las Vegas ikametgahı ile sahne sanatını daha da ileri götürmeyi planlıyor.

29 Eylül’de U2, Venetian Resort’ta bir Vegas şovunda Adele’nin yağmuru ateşe vermesinden çok daha görkemli bir şey vaat eden, yepyeni, mükemmel yuvarlak bir mekan olan Sphere’de çok tarihli bir rezidans başlatacak. 580.000 fit karelik tamamen programlanabilir 2K LED ekranlarla kaplanan bina, çok seviyeli bir atriyum, üretim alanları ve içinde 20.000 kapasiteli bir mekan bulunduran, dünyanın en büyük küresel yapısıdır.

Yeni alanda mağaza kurmak grup ve canlı müziğin geleceği için büyük bir girişim. U2’nin Sphere şovu başarılı olursa, mümkün olan şeyler için bir emsal oluşturmaya yardımcı olabilir. Beyoncé’nin sahnede yükseltici koltuklar sattığı ve Rihanna’nın aerodinamik bir yüzer kırmızı sahne kullanarak bir Super Bowl gösterisi yarattığı bir çağda, hayranlar açıkça daha fazla görsel gösteri ve erişimin yanı sıra sanatçıların yaratıcı zihinlerine daha derin bir bakış için yaygara koparıyorlar. U2’nin planladığı gibi bir Vegas ikametgâhıyla, oyuncuların sahneleri arenadan arenaya taşıma konusunda endişelenmesine veya spor için tasarlanmış yerlerin orta düzey ses kapasiteleri üzerinde strese girmesine gerek yok. Bunun yerine, yeni olana, harika olana ve şimdiye kadar asla mümkün olmayan şeylere odaklanabilirler.

“U2’nin gerçekten büyüdüğü yer, bu saf deney ve keşif yeri ve daha önce hiç yapmadığımız bir şeyi yapabileceğimiz yer – ve bu durumda, daha önce hiç kimsenin yapmadığı bir şeyi yapabileceğimiz yer,” U2 gitarist The Edge, WIRED’e anlatıyor. “Hala turnenin kendi yolunda büyüleyici olduğunu düşünüyorum ve muhtemelen bir sonraki albümümüz ne olursa olsun, kesinlikle turneye çıkacağız, ama bence gördüğümüz şey bu. [with the Sphere show] yeni bir yaratıcı türün ve yeni bir yaratıcı platformun şafağı.”

Sphere’in içinde, 16K’ya 16K gibi büyük bir ekran showroom’u kaplıyor, hatta konsere gidenlerin kafalarının etrafından dolanıyor. Amaç, mekanın, müşterilerin gösteriyi “hissedebilmesi” için müşterilerin dokunsal koltuklarına kadar tamamen sürükleyici bir deneyim olmasıdır. Mekanın çevresel etki yetenekleri de vardır, yani prodüksiyon personeli, bir araba yarışının görüntülerini izleyen ziyaretçilere hedeflenen rüzgarları üfleyebilir veya hatta genel deneyimi artırmak için odaya bir koku sokabilir. (Disney’in Soarin’ Around the World’ü düşünün, ancak çok, çok daha büyük bir ölçekte, daha az sarkan ayak ve potansiyel olarak çok daha fazla içki ile.)

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*