Eğer bir şey varsa Volkswagen ID.7, Tesla Model S’nin on yıldan uzun bir süre önce piyasaya çıktığında ne kadar etkileyici olduğunun farkına varmanızı sağlar. Ne de olsa, teknolojinin hızlı ilerlediğini hepimiz biliyoruz ve yine de, birçok geri çağırmaya rağmen, Model S bir şekilde büyük, sedan gövdeli, uzun mesafe elektrikli kara yatları için bir mihenk taşı olmaya devam ediyor.
Volkswagen nihayet ID.7 ile ona meydan okumak üzere olabilir. Model S’yi yalnızca teknoloji açısından değil (çok fazla var), aynı zamanda verimlilik ve yoldaki iyileştirme ve konfor açısından da üstleniyor. Buradaki büyük haber teknoloji ve elektrik aktarma organları olduğu için birazdan bununla ilgili daha fazla bilgi.
İlk olarak, VW ID.7’nin altında, inanılmaz bir şekilde 4,96 metrelik ID.7’den bir dokunuş daha kısa olan ID.Buzz da dahil olmak üzere diğer tüm ID modellerinin temelini oluşturan aynı MEB platformu var.
Güç, arka tekerlekleri tahrik eden yeni, 282 beygir gücünde, sabit mıknatıslı senkron elektrik motorundan geliyor (en azından şimdilik, dört tekerlekten çekişli bir model muhtemel olduğundan), pil seçenekleri arasında 77- kilovat-saat (kullanılabilir) lityum-iyon paketi zaten ID.3’ten tanıdık. ID.7’nin aerodinamik şeklini kullanan VW, sözde sadece 0,23’lük bir sürtünme katsayısını yönetti, bu da 382 mil menzile ulaştı ve bunu potansiyel olarak satıştaki en verimli EV’lerden biri haline getirdi.
86-kWh bataryaya sahip bir Pro S versiyonu, ID.7’nin resmi WLTP aralığı için sihirli 700 kilometrelik (435 mil) kilometre taşına ulaşmasını görebilen amiral gemisi modeldir.
WIRED, İspanya’nın Alicante kentinde VW tarafından düzenlenen bir basın lansmanında ID.7’nin üretim öncesi standart 77-kWh Pro varyantını sürdü ve çeşitli daha hızlı dağ yollarında ve karmaşık şehir yollarında kilovat saatte ortalama 3,4 mil hız elde ettik. 262 millik gerçek dünya menzili – şaşırtıcı değil, aynı zamanda virajlı rota göz önüne alındığında korkunç da değil.
Fotoğraf: Volkswagen
ID.Buzz’a göre şarj 170 kW’tır, bu nedenle şanslıysanız ve en yüksek şarj potansiyeline ulaşırsanız 30 dakikada yüzde 10 ila 80 oranında şarj olmasını bekleyin. Ancak Pro S, görünüşe göre 200 kW’a kadar olan hızları yönetecek. 7 kW’lık bir ev duvar prizinden şarj etmek yaklaşık 12 ila 15 saat sürer, ancak Volkswagen’in ID.7’de araçtan cihaza şarj sunmaması garip (ve çok hayal kırıklığı yaratıyor), Kia’nın rakipleri arasında göze çarpan bir özellik ve örneğin Hyundai.
Kaygan Salon
Diğer büyük aero-odaklı sedanlara oldukça benzer göründüğü için, aerodinamiğin ID.7’nin tasarımına büyük ölçüde yön verdiğini söyleyebilirsiniz. VW, nihai tasarımı gizli tutmak için büyük çaba sarf etti, ancak neredeyse birebir aynı kimliğine. Geçen yılın ortalarında tanıtılan Aero1 konsepti, bunun nedenini merak ediyor.
Fotoğraf: Volkswagen
Bir yanıt bırakın