Yayın E3’ü Öldürdü | KABLOLU

En çok beklenen Yılın oyun etkinliği yine iptal edildi. Geçen hafta organizatörler, daha önce 2019’dan bu yana ilk yüz yüze etkinliği için bu Haziran ayında geri dönmesi beklenen E3 2023’ü belirsiz bir şekilde düşürdü.

30 Mart’ta IGN, Entertainment Software Association’ın (ticaret fuarının arkasındaki kuruluş) üyelere, E3’ün “sevilen bir etkinlik ve marka olmaya devam etmesine” rağmen, bu yılki etkinliğin “onu bir etkinlikte yürütmek için gereken sürekli ilgiyi toplamadığını” söylediğini bildirdi. sektörümüzün büyüklüğünü, gücünü ve etkisini gösterecek bir yol.”

Bir zamanlar büyük oyun haberlerinin yıllık merkez üssü olan E3, dünyanın dört bir yanından katılımcıları Los Angeles’ın koltuk altına – LA Kongre Merkezi ve Staples Center (şimdiki adıyla Crypto.com Arena) çevresindeki şehir merkezine – neredeyse bir yıl boyunca çekiyordu. sunumlar ve gösterişli açıklamalarla dolu bir hafta. Oldu the katılımcılar yaklaşan oyunların erken önizlemelerini ve özel röportajları ve etkinlikleri ve Shigeru Miyamoto gibi neredeyse endüstri efsanelerini tokatlamak için gidebilirler. yüzüne.

En iyi oyuncular, Nintendo Direct ve PlayStation Direct gibi doğrudan izleyiciye akışları benimserken, E3 bocaladı. Bugün, The Game Awards’ın yaratıcısı Geoff Keighley’in Summer Game Fest gibi etkinlikler – özel yüz yüze etkinlikler ile çevrimiçi eğlence için özel olarak tasarlanmış içeriklerin birleşimi – bu rolü dolduruyor. GamesIndustry.biz ile yaptığı bir röportajda ESA başkanı ve CEO’su Stanley Pierre-Louis, iptal kararının bir parçası olarak pandemiye ve “ekonomik rüzgarlara” işaret etti. Ayrıca Pierre-Louis, “şirketler yüz yüze etkinlikler ile dijital pazarlama fırsatları arasında doğru dengeyi nasıl bulacaklarını denemeye başlıyor” dedi.

PAX gibi hayran toplantılarının ve hatta Oyun Geliştiricileri Konferansı gibi bilgi ve ağ oluşturma odaklı toplantıların aksine, E3, oyunları yapanlara ve onları haber yapanlara karşılıklı olarak fayda sağlayan büyük bir pazarlama etkinliğiydi. Değeri, etkinliğe kimleri getirebileceği ve katılımcıların bu şirketlere ne kadar erişim sağlayabileceğiydi. Geçmişte, Nintendo, Microsoft, PlayStation, Ubisoft, Bethesda ve bir avuç diğerleri, resmi açılışından önce etkinliği başlatan arka arkaya basın toplantıları düzenlerdi.

Ancak Twitch ve YouTube gibi akış platformları sayesinde şirketler artık halkla ilişkiler şirketlerine veya gazetecilere ihtiyaç duymadan tüketicilere hem yüz yüze hem de çevrimiçi olarak haberleri eşzamanlı olarak ulaştırma gücüne sahip. Örneğin Nintendo, önceden kaydedilmiş, önceden heyecanlandırılmış ve sıkı bir şekilde kontrol edilen pazarlama etkinlikleri serisi olan Nintendo Direct ile bunu mükemmelleştirdi. Benzer şekilde, Keighley’nin kimsenin güvenli bir şekilde toplanamadığı bir dönemde inşa edilen yaz şovu, fiziksel bir varlığa ihtiyaç duymadan devam edebilen dijital anlayışlı bir etkinlik olarak tasavvur ediliyor. Kendi etkinliklerini yaratan oyun şirketleri ve The Game Awards’ın popülaritesi sayesinde Keighley’nin akış alanında artan baskı gücü arasında, E3’ün rolü gereksiz.

E3 organizatörleri, Covid-19 endişeleri nedeniyle etkinliği iptal etmeye başlamadan önce bile katılım azalıyordu. Önceki yıllarda, Keanu Reeves, Aisha Tyler ve Pele gibi ünlüler, çeşitli oyunlara katılımlarını duyurmak için gelirdi. Miyamoto, bir Usta Kılıç sallamak için bir kez geldi. Zelda Efsanesi: Alacakaranlık Prensesi. Steven Spielberg ve James Cameron, sahnede dayanılmaz kamera hücreleri sergilediler. Sony, Xbox, Nintendo, Ubsifot, Sega ve Tencent’in hepsi bu yılki olası etkinliğe giden haftalarda okulu bırakıp başka yerlerdeki sunumlara odaklanmayı tercih ettiğinden, bunların hiçbiri 2023 için mümkün görünmüyordu.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*